کاپیتان معروف دیگر نه دست به کمر زد نه چشم غره رفت!

نمایش زیبای والیبال ایرانی-آریایی / یک کاپیتان «جدید»

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در جام قهرمانان بزرگ قاره ها مقابل تیم ملی والیبال فرانسه قرار گرفت و با برتری مقابل این تیم سکوی جهانی خود را تثبت کرد. کار ایران به بهترین شکل ممکن در این دوره از رقابت ها پایان یافت. ملی پوشان والیبال ایران برای نخستین بار موفق به شکست فرانسه شدند.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۰۴
طلسم شکست ، فرانسه مقابل ایران زانو زد / مدال رویایی ستاره های والیبال ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ایران که با شکست آمریکا مقابل ایتالیا مدالش در این رقابت ها مسجل شده است از ساعتی پیش مقابل تیم ملی فرانسه قرار گرفته است. ایران در شرایطی مقابل فرانسه قرار گرفت که تا به حال مقابل این تیم پیروزی کسب نکرده بود.

ایران با ترکیب اولیه غفور، معروف، قائمی، عبادی پور، فائزی، موسوی و مرندی بازی را آغاز کرد.

ست نخست:
این ست با یک رکوردزنی عجیب همراه بود. سطح کیفی بالا و فنی هر دو تیم باعث رقم خوردن نتیجه عجیب 38بر 36در این ست شد.

در پایان این ست طولانی و زیبا امیر غفور موفق شد ۱۲ امتیاز برای شاگردان کولاکوویچ کسب کند و سهم زیادی در پیروزی ایران داشت. این بازی در ست دوم در جریان است.

ست دوم:

این ست را معنوی نژاد آغاز کرد اما فرانسه بدون تغییر نسبت به ست نخست به میدان آمد. معنوی نژاد با سرویس های پی در پی امتیازات خوبی برای ایران گرفت. معنوی نژاد در این ست ستاره بود. البته اسپکرهای ایرانی در تبدیل توپ ها به امتیاز موفق عمل نکردند. ایران ست دوم را هم 25 بر 23 برنده زمین شود.

ست سوم:

ماراتن دو تیم از همان ثانیه اول شروع می شود. ابتدا دو امتیاز ایران گرفت و سپس دو امتیاز فرانسه. نقش سامان فائزی در این ست بیشتر دیده شد، او هدف پاس های معروف است. در این ست باز هم معنوی نژاد ستاره تیم ایران است.

اختلاف 3 امتیازی برای فرانسه و برد در ست سوم با امتیاز 25 بر 22.

ست چهارم:

اینبار فرانسه جلو افتاد. این تیم در ابتدای مسابقه دوامتیاز گرفت اما دفاع های خوب محمد موسوی اختلاف را جبران کرد. در این ست باز هم در خشش معنوی نژاد ادامه پیدا کرد. امتیاز مستقیم سرویس موسوی تکنیکال تایم اول را 8 بر 5 برای ایران رقم زد. در ادامه ماراتن امتیازی دو تیم ادامه یافت. ادامه روند امتیازگیری فرانسه، روی نتیجه ۲۱ بر ۱۸ باعث شد کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. امیر غفور طلسم ناکامی ایران در چند امتیاز متوالی را شکست و اختلاف را به ۲ امتیاز رساند.
اضافه شدن رضا قرا و قرار گرفتن در خط سرویس در نهایت با اسپک موسوی و کم شدن اختلاف همراه بود.

در نهایت این ست را ایران 27 بر 25 باخت تا همه چیز به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم:

اولین امتیاز این ست به فرانسه رسید اما از دست دادن سرویس توسط خروس ها بازی را به تساوی کشاند. بعد از رسیدن اختلافات امتیازات به ۲، سرمربی فرانسه درخواست وقت استراحت کرد. در برخی از دقایق این ست ملی پوشان ایران اختلاف امتیازی را به عدد سه هم رساندند.

ایران در ست پنجم ۱۵ بر ۱۱ به برتری رسید تا در مجموع ۳ بر ۲ برنده بازی شود.

مدال آوری ایران قطعی است اما اگر ژاپن امروز برزیل را شکست بدهد تیم ایران حتی می تواند به مقام قهرمانی هم برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها