گفت و گو با سارا شیربیگی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان

آخر هم نفهمیدم آن شایعه کار چه کسی بود! / می رویم که قهرمان شویم

فوتسال از رشته های بلند اقبال ورزش بانوان است، رشته ای که بدون مشکل به رقابت های برون مرزی می رود و مقام هم می آورد و لیگ برتر آن نیز بدون وقفه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۸۱
آخر هم نفهمیدم آن شایعه کار چه کسی بود! / می رویم که قهرمان شویم

به گزارش جام جم آنلاین ، فوتسال را با رشته هایی مثل بسکتبال مقایسه کنید متوجه می شوید دختران و بانوان فوتسالیست چقدر خوش شانس هستند که بدون مشکل به رقابت های قهرمانی آسیا می روند و حتی در جام جهانی هم شرکت می کنند. مبلغ قراردادهای آنها نیز برای هر فصل لیگ برتر نیز حتی به مقدار کم هم شده افزایش می یابد. البته گمان نکنید در فوتسال بانوان همه چیز در حد ایده آل خوب است. اینجا هم مشکلاتی وجود دارد که مسائل مالی مهم ترین مشکل به شمار می رود اما به هر حال فوتسالی ها در مقایسه با دیگر رشته ها اوضاع خیلی بهتری دارند. اکنون تیم ملی فوتسال بانوان ایران خود را برای حضور در رقابت های داخل سالن آسیا آماده می کند. تیمی که سال 2015 قهرمانی در نخستین دوره جام ملت های بانوان آسیا را به دست آورد مسلم است که در رقابت های داخل سالن آسیا به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهد. تیم ایران با بازیکنانی راهی ترکمنستان (محل برگزاری رقابت های داخل سالن آسیا) می شود که هر کدام برای خود ستاره ای هستند. یکی از این ستاره ها سارا شیربیگی است، دختری که همین چند ماه پیش یک شایعه آرامش را از او گرفت. انتشار یک خبر دروغین مبنی بر اینکه وی در جمع 10 بازیکن برتر فوتسال بانوان دنیا قرار گرفته جنجال زیادی به پا کرد و بسیاری بر این باور بودند خود سارا این شایعه را درست کرده تا نامی برای خود مطرح کند این در حالی است که شیربیگی مستاصل دنبال کسی می گشت که این خبر را برای نخستین بار انتشار داده. هشت ، 9 ماه پیش این شایعه آرامش را از شیربیگی گرفته بود اما او اکنون فقط به حضور در رقابت های داخل سالن آسیا فکر می کرد و با هم تیمی های خود هدفی جز فتح این رقابت ها ندارند. در آستانه این رقابت ها با این مهاجم تیم ملی فوتسال بانوان همکلام شدیم...

تیم پر تدارکات!

تیم ملی فوتسال بانوان ایران هم خوب مسابقه می رود هم خوب در رقابت های تدارکاتی شرکت می کند. این تیم هر سال پای ثابت رقابت های چند جانبه روسیه است. سارا در تمامی این اردوها کنار تیم ملی فوتسال حضور داشته و یکی از مهره های کلیدی شهرزاد مظفر در رقابت های داخل سالن آسیاست. وی به جام جم آنلاین گفت: «ما بیست و دوم از مشهد راهی ترکمنستان می شویم. قبل از اعزام به ترکمنستان یک اردوی دیگر هم برگزار می کنیم که این اردو در اصفهان است و از امروز آغاز می شود.»

وی افزود: «ما دوره قبل در این رقابت ها (سال 2014 ، اینچوئن کره جنوبی) به مقام نایب قهرمانی رسیدیم اما اینبار به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهیم. تیم ایران قهرمان آسیاست و باید در رقابت های داخل سالن آسیا هم به مقام قهرمانی برسد.»

رشد فوتسال بانوان در آسیا

از سال 2012 به بعد فوتسال بانوان در قاره آسیا به سرعت در مسیر توسعه و پیشرفت قدم برداشت. تیم هایی که تا پیش از این در قاره کهن حرفی برای گفتن نداشتند به سرعت به تیم هایی درجه یک تبدیل شدند. تیم ایران که خود پنج سالی می شود در سطح قاره کهن به یک مدعی تبدیل شده حالا رقبای قدرتمندی در تمام قاره دارد، رقبایی که با برخی از آنها در رقابت های داخل سالن آسیا باید مسابقه بدهد. شیربیگی در ادامه گفت: «ابتدا اعلام شد که تیم ایران با اندونزی و هنگ کنگ همگروه است اما به دلیل انصراف ویتنام از این دوره رقابت ها کل گروه بندی به هم خورد و حالا قرار است به جای سه گروه رقابت ها در دو گروه برگزار شود». این مهاجم تیم ملی فوتسال عنوان کرد: «اندونزی حریفی جدی برای ما خواهد بود. این تیم در شرق آسیا خیلی خوب نتیجه می گیرد و قطعا در رقابت های داخل سالن آسیا با تمام قدرت ظاهر می شود.»

داستان لژیونر شدن دختران فوتسالیست

همیشه به محض حضور تیم ملی فوتسال بانوان در رقابت های برون مرزی یک خبر تکراری درباره برخی از ملی پوشان فوتسال شنیده می شود و آن هم این است که در همان رقابت های برون مرزی با پیشنهاد یک تیم خارجی روبرو می شوند و یا اینکه مربیان تیم حریف بازیکنان ایران را برای تیم های باشگاهی تحت هدایت خودشان می پسندند اما این پیشنهادات هرگز به جایی نرسیده است. پیش بینی می شود ملی پوشان فوتسال بانوان ایران در ترکمنستان هم با پیشنهاداتی برای بازی کردن در تیم های خارجی روبرو شوند. سارا شیربیگی درباره احتمال لژیونر شدن دختران فوتسالیست ایرانی این چنین گفت: «پیشنهادها همیشه برای فوتسال بانوان وجود داشته است. البته زمانی که این پیشنهادها به بازیکنان ایران می رسد آنها ابتدا شرایط را بررسی می کنند. اکثر اوقات متوجه می شویم که تیم های خواهان ما حاضر نیستند ما را با حجاب بپذیرند و به عبارتی بدون حجاب می خواهند که این موضوع پذیرفتنی نیست. از طرفی به هر پیشنهادی نمی توان پاسخ مثبت داد. برخی از پیشنهادها اصلا جالب توجه نیستند. بازیکنان تیم ملی فوتسال دوست دارند در تیم های خوب اروپایی بازی کنند نه هر لیگی که ممکن است سطح همان لیگ از ایران هم پایین تر باشد. »

شایعه ای که فراموش شد

ابتدای مطلب به شایعه ای درباره سارا شیربیگی اشاره کردیم. شیربیگی در آن زمان بسیار ناراحت بود اما اکنون دیگر به آن اهمیتی نمی دهد. وی در اینباره گفت: «دیگر به آن شایعه کاری ندارم اما آخر سر نفهمیدم آن شایعه کار چه کسی بود. حاشیه کوتاه مدتی برایم محسوب می شد اما اکنون دیگر به آن فکر نمی کنم و دیگر نمی خواهم درگیر چنین شایعاتی بشوم. »

وضع مالی فوتسالیست ها بهتر می شود

لیگ برتر فوتسال بانوان حالا بهتر از هر زمان دیگری به بازیکنان پول می دهد. هنوز بازیکنانی وجود دارند که در این لیگ رایگان به میدان می روند یا اینکه با قراردادهایی که مبلغ قراردادش خیلی کم است بازی می کنند اما اوضاع برای ملی پوشان و برخی دیگر از ستاره های تیم متفاوت تر است. زمانی بند مالی قرارداد عدد پنج میلیون تومان را نشان می داد، سپس به به 10 میلیون رسید. این افزایش رقم ادامه یافت و در فصل های بعد به 16 میلیون، 20 میلیون و حالا 30 میلیون رسیده است. امسال نیز رقم ها تا حدودی افزایش یافته است به طوری که برخی از بازیکنان مبلغی می گیرند که قابل مقایسه با سال های گذشته نیست. شیربیگی که سال گذشته برای تیمی از رشت بازی می کرد امسال برای نماینده آبادان در لیگ برتر فوتسال بانوان به میدان می رود. او درباره سقف قراردادهای لیگ برتر این چنین توضیح داد: «بر خلاف آنچه که گفته می شود ما قرارداد 70 میلیونی در لیگ برتر فوتسال بانوان نداریم. سقف قراردادها 50 میلیون تومان است و برخی از بازیکنان به این میزان قرارداد بسته اند». این بازیکن تیم ملی فوتسال درباره پاداش های بازی در تیم ملی فوتسال نیز گفت: «زمانی که مقام بیاوریم قطعا پاداشی به ما تعلق خواهد گرفت اما ما برای پاداش بازی نمی کنیم. ما می رویم که قهرمان شویم.»

پیش به سوی اردوی اصفهان

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان اسامی ملی پوشان دعوت شده به اردوی تدارکاتی که در اصفهان و از 11 تا 16 شهریورماه برگزار می شود را به شرح زیر اعلام کرد:
نسیمه غلامی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، آرزو صدقیانی زاده از تهران
سهیلا ملمولی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی پور، فرشته خسروی از خوزستان
نسترن مقیمی از مازندران
سارا شیربیگی از کرمانشاه
لیلا خدا بنده لو از البرز
فهیمه زارعی از هرمزگان
فاطمه اعتدادی از قزوین
فاطمه ارژنگی از خراسان رضوی

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها