در چارچوب رقابت‌های ووشو بازی‌های کشورهای اسلامی هر 6 نماینده ایران با شکست حریفان خود به فینال مسابقات راه یافتند.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸۵
سانداکاران ایران در آستانه طلایی شدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، با پایان مرحله نیمه نهایی رقابت های ووشو چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی هر ٦سانداکار ایران به فینال مسابقات راه یافتند.

*دو مصدومیت دو فینالیست
دومین روز رقابت های ووشو بازی های کشورهای اسلامی در مرحله نیمه نهایی عصر امروز یکشنبه در حالی در سالن اسپرت حال باکو آغاز شد که معین حاجی زاده ووشو کار وزن ٥٢کیلوگرم به دلیل مصدومیت حریف یمنی مستقیم راهی فینال شد. حاجی زاده که پس از یک دور استراحت و با مصدومیت حریف در نیمه نهایی راهی فینال شد ،فردا برابر "سادیک پهلوان" حریفی از ترکیه به روی سکو می رود. سعیدفاضلی هم که قرار بود برابر حریفی از ترکیه به نام "ساواس بکار" به روی سکو برود به دلیل مصدومیت این نماینده مستقیم راهی فینال شد. وی فردا دوشنبه در فینال برابر "وگار کاراموو" مبارزه می کند. این سانداکارایران در وزن ٧٠کیلوگرم که در مرحله یک هشتم نهایی در مبارزه برابر "دائو کادر" از ساحل عاج با نتیجه ٢برصفر به دور بعد صعود کرده بود و در مرحله یک چهارم مقابل "علی القیسی" نماینده کشور اردن به روی سکو رفت و برنز خود را قطعی کرده بود.

مهدی محمدی ووشوکار وزن 56 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برابر "آگامی رادف" نماینده کشور ترکمنستان به روی سکو رفت و دومین فینالیست ساندای ایران شد. وی در فینال برابر "ایلچین امین اف" نماینده کشور میزبان برای تصاحب مدال طلا به روی سکو می رود. محمدی پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی با برتری ٢برصفر برابرمحمد دومبی از ساحل عاج راهی مرحله نیمه هایی رقابت ها شده بود.


*جوانترین عضو تیم ووشوی ایران فینالیست شد

عرفان آهنگریان دیگر سانداکار ایران در نیمه نهایی رقابت های ووشو برابر حریف قدرتمند "روسلم پیر علی اف" نماینده کشور میزبان مبارزه کرد و فینالیست شد.
وی در فینال برابر برنده نماینده تونس و یمن مبارزه می کند. سانداکار ایران پیش از این "برابررستم ابراگیموف" از قرقیزستان راهی مرحله یک هشتم نهایی شده که در مرحله یک چهارم نهایی با انصراف نماینده کشور "بنین" به نیمه نهایی راه یافته بود.
اما با پایان یافتن روز نخست رقابت های ووشو در روز گذشته کمیته ستاد بازی ها اعلام کردند که در صورت موافقت مسولان تیم ملی ووشو ایران مبارزه عرفان آهنگریان در یک چهارم نهایی که با انصراف نماینده کشور بنین به نیمه نهایی راه یافته بود مجدد برگزار شود که در نهایت نماینده کشورمان برنده رقابت شد.
‏‎آهنگریان 20 ساله جوانترین ورزشکاراین تیم دروزن منهای 60کیلوگرم که مدال طلای پنجمین دوره مسابقات جوانان جهان 2014 آنتالیا ترکیه و نقره رقابت های جام جهانی 2016ساندای چین را در کارنامه دارد.

*فرود ظفری فینالیست شد
در وزن 65 کیلوگرم، «فرود ظفری» در نیمه نهایی برابر "عبیدالله عبدالله" نماینده پاکستان به روی سکو رفت. وی در فینال برابر حریف قدرتمند "بایرام شامادوف" نماینده کشور میزبان به روی سکو می رود. وی در نخسین بازی با "هندریک طارق" از اندونزی در مرحله یک چهارم نهایی به روی سکو رفت و با نتیجه ٢برصفر برنزش را قطعی کرده بود.

آخرین ساندکار ایران فینالیست شد
یزدان میرزایی سانداکار وزن 75 کیلوگرم برابر "پرویز عبدالله یف" نماینده کشور میزبان به روی سکو رفت و در حالی که در راند دوم یک بر صفر از حریف جلو بود و توانست یک امتیاز دیگر کسب کند هیات ژوی این امتیاز را نپذیرفت که با اعتراض ایران روبرو شد، اما در نهایت این امتیاز به نماینده کشورمان بازگردانده شد.
وی روز گذشته با "ایمان لسمانا" از اندونزی مرحله یک چهارم نهایی به روی سکو رفته بود تا با پیروزی مقابل این حریف به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
میرزایی 21ساله نیز طلای مسابقات ووشو قهرمانی2016 را در اختیار دارد. این ووشو کار ایران فردا برابر "آیمان محمد" نماینده کشور مصر به روی سکو می رود.

«حسین اوجاقی» و «کیوان شیرآقایی» هدایت تیم ملی ووشوی ایران را برعهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها