پاسپورت هواداری جام کنفدراسیون‌ها و جام‌ جهانی که جنبه امنیتی خواهد داشت به صورت رسمی مورد تست قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۸۴
تست پاسپورت‌  جام‌ کنفدراسیون‌‌ها و جام‌ جهانی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سیستم مربوط به پاسپورت هواداری (فان ‌آی‌دی) در ورزشگاه کازان هنگام برگزاری بازی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر روسیه میان تیم‌های روبین و زسکا مسکو مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این بازی چهارشنبه گذشته برگزار و ورزشگاه کازان نیز شاهد آخرین بازی پیش از آغاز جام کنفدراسیون‌ها بود. نماینده فیفا و مدیر اجرایی کمیته سازماندهی جام‌جهانی 2018 روسیه در مراسم تست پاسپورت هواداری حضور داشتند.

آلکسی سوروخین، مدیر اجرایی کمیته سازماندهی جام‌جهانی 2018 روسیه به خبرنگاران گفت: تست‌ها طبق برنامه پیش رفتند و ارزیابی بسیار مثبتی درباره سیستم پاسپورت هواداری وجود دارد. تنها نگرانی ناظران این سیستم کندی سرعت شناسایی هواداران بود اما پس از چند تست کارها به سرعت و خوب انجام شد.

پاسپورت‌ هواداری جهت افزایش ضریب امنیتی برای آنها و تمامی شرکت‌کنندگان در جام کنفدراسیون‌ های 2017 و جام‌جهانی 2018 روسیه تعبیه شده است. به همراه داشتن این پاسپورت یکی از الزام‌های هواداران و حتی بچه‌ها جهت تماشای بازی‌های این رقابت‌ها است. پاسپورت هواداری برای خارجی‌ها جایگزین ویزای روسیه خواهد بود و توسط آن می‌توانند از قطارهای رایگان میان شهرهای میزبان جام کنفدراسیون‌ها و رزرو بلیت بازی‌ها استفاده کنند.

سیستم مربوط به پاسپورت هواداری پس از جام کنفدراسیون‌ها در جام‌جهانی 2018 روسیه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تمام هوداران پس از خرید بلیت باید برای دریافت پاسپورت هواداری با مراجعه حضوری به اماکن مشخص شده و یا از طریق پست اقدام کنند.

جام کنفدراسیون‌ها در روزهای 27 خرداد تا 11 تیر ماه سال جاری در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان و سوچی با شرکت 8 تیم ملی برتر فوتبال جهان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها