مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر؛

طلای اوزان ۶۲ و ۶۹ کیلوگرم هم به ایران رسید

دومین دوره رقابت‌های وزنه‌‌برداری جام فجر در حالی از روز نوزدهم ماه جاری در اهواز برگزار می‌شود که انتشار یک خبر همه چیز را تحت تأثیر قرار داد؛ آمریکایی‌ها به ایران نمی‌آیند!
کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۸
وزنه‌برداران آمریکایی از ترس هوای اهواز به ایران نمی‌آیند؟!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تماشاگران امروز ؛ پس از سیاست‌های عجیب و غریب ترامپ و دستورات او برای قوانین مهاجرتی (هر شخصی که به هفت کشور از جمله ایران سفر کند دیگر نمی‌تواند وارد خاک آمریکا شود) نزدیک بود که کشتی‌گیران این کشور هم نتوانند در مسابقات جام‌جهانی‌ کرمانشاه شرکت کنند اما هوشیاری ایران و اینکه سیاست جایی در ورزش ندارد باعث شد تا آمریکایی‌ها با همه ستاره‌هایشان به ایران بیایند و اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد. این‌بار اما خبر رسیده که وزنه‌برداران آمریکایی به ایران نخواهند آمد. آنچه اما این ماجرا را وارد فاز جدیدی می‌کند این است که بر خلاف تمایل کشتی‌گیران آمریکایی برای حضور در ایران، این‌بار خود وزنه‌برداران این کشور تصمیم گرفته‌اند که به ایران سفر نکنند! هنوز دلیل خاصی برای این تصمیم عجیب و غریب آمریکایی‌ها وجود ندارد اما این احتمال وجود دارد که آنها به دلیل رفتارهای رئیس‌جمهور جدیدشان و تصمیمات جدیدی که او قرار است اعمال کند از سفر به ایران منصرف شده‌اند.

شایعه پشت شایعه‌؛ وزارت امور خارجه آمریکا مخالف است

هنوز هیچ خبری به صورت رسمی تأیید نشده است اما بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تماشاگران امروز، مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا مانع اصلی سفر وزنه‌برداران به ایران هستند. این در حالی است که آنها حتی نمی‌خواسته‌اند اجازه سفر کشتی‌گیران‌شان به ایران را بدهند اما چون برنامه‌ریزی‌ها قبل از دستور ترامپ انجام شده بود با سفر گوش‌شکسته‌ها به ایران موافقت کردند. دلیل این مخالفت هم تبلیغات مثبتی است که به خاطر سفر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به ایران انجام شد و حالا ظاهراً مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت ورزش آمریکا اعلام کرده‌اند که لزومی ندارد تیم ملی وزنه‌‌برداری این کشور به ایران سفر کند. پس از حضور باروز و دوستانش در ایران آنها شبکه‌های مجازی را از میزبانی خوب ایرانی‌ها پر کردند و از این نوشتند که اینجا نه جنگی است و تروریستی. حالا به نظر می‌رسد که این هجمه رسانه‌های مجازی خلاف آن چیزی است که آمریکایی‌ها انتظارش را داشتند و آنها هرگز دوست ندارند که رفتاری مشابه را این‌بار از جانب وزنه‌برداران خود شاهد باشند.

فدراسیون وزنه‌برداری:همه کشورها می‌آیند، حتی آمریکایی‌ها

پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها برای مسابقات جام فجر به ایران نمی‌آیند با مسئولان فدراسیون وزنه‌‌برداری تماس گرفتیم تا آنها در این زمینه پاسخگو باشند. علی مرادی در این مورد می‌گوید: «یک‌سری از دوستان شیطنت می‌کنند. در خصوص کشتی‌گیران هم می‌گفتند که به ایران نمی‌آیند اما همان‌طور که دیدید، آمدند و چقدر هم میزبانی خوبی از آنها شد. تا جایی که بنده به عنوان رئیس خبر دارم آمریکایی‌ها برای صدور روادید درخواست داده‌اند و به ایران خواهند آمد، مگر اینکه اتفاقات دیگری افتاده باشد.» رئیس فدراسیون وزنه‌‌برداری در حالی این حرف را می‌زند که رضا عباسپور، مدیر روابط عمومی فدراسیون هم ضمن تکذیب خبر فوق می‌گوید: «آمریکایی‌ها اسامی نفرات خودشان برای حضور در ایران را ارسال کرده‌اند. آنها درخواست صدور روادید داده‌اند و نمی‌دانم این اخبار چطور منتشر شده است. حتی پس از اینکه این خبر را خواندم دوباره پیگیری‌های لازم را انجام دادم که مشخص شد مشکلی نیست و آنها به ایران خواهند آمد.»

شوخی در فضای مجازی‌، از هوای اهواز ترسیده‌اند

با اعلام فدراسیون وزنه‌‌برداری جدا از تیم آمریکا نمایندگانی از کشورهای اردن، آذربایجان، انگلیس، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، رومانی، مجارستان، عراق، کویت، صربستان، تایلند، نیجریه، کامرون، تونس، لیبی، یمن، بنگلادش، اوگاندا و رومانی به صورت قطعی با ارسال اسامی وزنه‌برداران، کادرهای فنی و اجرایی خود به فدراسیون وزنه‌‌برداری ایران، برای حضور در جام فجر اعلام آمادگی کرده‌اند. با این حال انتشار شایعه غیبت آمریکایی‌ها در مسابقات جام فجر بهانه‌ای شد برای اینکه مردم در فضای مجازی دست به کار شوند و از دلایل این غیبت بنویسند. جالب اینجاست که بیشتر کامنت‌ها در فضای مجازی مربوط به اهواز و آب و هوای بد این شهر است. کاربران شبکه‌های مجازی گردوخاک اهواز را بهانه اصلی نیامدن آمریکایی‌ها به ایران قلمداد کرده و در این باره نوشته‌اند: «هوای اهواز آنقدر بد است که آمریکایی‌ها ترسیده‌اند به ایران بیایند. نترسید و بیایید اتفاقی برایتان نمی‌افتد. اینجا خیلی‌ها دارند خاک را نفس می‌کشند!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها