سرمربی تیم ملی فوتبال چین اکنون یکی از گران ترین مربیان فوتبال جهان است.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۵
دستمزد حیرت آور سرمربی تیم ملی فوتبال چین / لیپی 10  برابر کی روش درآمد دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، روز گذشته مارچلو لیپی رسما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال چین معرفی شد تا هدایتگر این تیم در رقابت های انتخابی جام جهانی باشد. چینی ها با سرمربی جدید و مشهورشان به ایران خواهند آمد و حریف ایران هستند.

به فاصله کمتر از 24 ساعت از انتخاب لیپی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال چین اکنون بحث و جدل بر سر مبلغ قرارداد او آغاز شده و سیلاب انتقاد به سمت فدراسیون فوتبال چین بابت انعقاد قرارداد سنگین با این مربی ایتالیایی می رود چرا که مبلغ قرارداد لیپی به گونه ای است که سالیانه بیش از 20 میلیون دلار درآمد خواهد داشت و این یعنی اینکه لیپی با اینکه تیمش نسبت به ایران شانس کمتری برای صعود به جام جهانی دارد از کی روش سرمربی ایران 10 برابر گران تر است.

رسانه‌های ایتالیایی هم گزارش دادند که دستمزد سالیانه لیپی به‌عنوان سرمربی چین 20 میلیون یورو خواهد بود که این یعنی 147 میلیون و 800 هزار یوان چین. به این ترتیب لیپی 185 برابر گائو هونگبو، سرمربی پیشین چین که تنها سالیانه 800 هزار یوان چین دریافت می‌کرد، دستمزد خواهد گرفت.

لیپی جانشین گائو هونگبو شد که پس از شکست 2 بر صفر چین برابر ازبکستان از سمت سرمربیگری این تیم استعفا کرد.

برخی رسانه‌های انگلیسی دستمزد سالیانه سرمربی پیشین ایتالیا را در حرفه جدیدش 17 میلیون پوند و برخی دیگر 18 میلیون پوند عنوان کرده‌اند که با هر یک از این دو رقم لیپی گران‌قیمت‌ترین مربی جهان لقب خواهد گرفت.

مارچلو لیپی با اینترمیلان نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا و با یوونتوس همهٔ عناوین از جمله کالچو، جام باشگاه‌های اروپا، جام حذفی ایتالیا، سوپرکاپ اروپا، سوپر کاپ ایتالیا را بدست آورد و با تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان شد. لیپی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳ تیم گوانگ‌ژو اورگراند چین را به مقام قهرمانی نیز رساند. وی در سال ۲۰۱۴ از دنیای مربیگری خداحافظی کرد اما وداع او با فوتبال مدت زیادی طول نکشید. او به فوتبال بازگشت و تبدیل به گران ترین مربی جهان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
-
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
این چینی ها هم عقل از سرشون پریده ؟! وسط كار كه همه بازیهارو باختند این مربی رو آوردند كه چكار كنه؟ چرا ازابتدا نیاوردند .؟
نوذر
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
كی روش بیچاره.......چقدر حقوقش كمه!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها