لیگ برتر والیبال ایران از فردا با اما و اگرهای زیادی شروع می شود.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۵
آغاز فصل جدید لیگ برتر والیبال / بدهکارها به صف شدند!

به گزارش جام جم آنلاین ، فردا و در خانه والیبال تهران ماراتن والیبالی ایران آغاز می شود، لیگی که پر از بدهکار است و تقریبا به اندازه بدهکارهایش مدعی قهرمانی هم دارد. 12 تیم در این فصل حضور دارند، فصلی که با نام جام شهدای منا برگزار می شود.

بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، سازمان عمران شهرداری ساری، هاوش گنبد، کاله مازندران، پارسه تهران، سایپا، صالحین ورامین، آرمان ورزش اردکان و شهرداری اراک تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها هستند. برخی از این تیم ها بدهکار هستند و به آنها هم اولتیماتوم داده شده بدهی های خود را تسویه کنند در غیراینصورت جایی در فصل جدید نخواهند داشت. این تهدید گویا هیچ تاثیری نداشته است چرا که به فاصله کمتر از یک روز به آغاز لیگ برتر بخش عمده بدهی ها به قوت خود باقی است.

آغاز به کار با تیم های بدهکار

پیکان که 12 عنوان قهرمانی دارد یکی از مهم ترین بدهکاران است. با توجه به تهدید فدراسیون هنوز نمی دانیم این تیم فردا مقابل شهرداری ارومیه که این یکی هم بدهی دارد قرار می گیرد یا خیر. نکته بسیار جالب این دیدار حضور سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در ترکیب تیم پیکان است، بازیکنی که تا همین فصل پیش در شهرداری ارومیه بازی می کرد و حالا در نخستین مسابقه باید مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد.

رونمایی از بازیکن خارجی و البته مشهور تیم شهرداری ارومیه هم خیلی جالب است. دراگان تراویسا به عنوان پاسور برای تیم شهرداری ارومیه به میدان می رود.

اگر از معضل بدهی های هر دو تیم بگذریم باید بگوییم هر دو تیم مدعی قهرمانی محسوب می شوند.

حمیدرضا نور عضو هیئت مدیره باشگاه پیکان می گوید: سعی می کنیم بدهی ها را در اسرع وقت تسویه کنیم. تا آنجایی که من می دانم اگر تا فردا هم تسویه نشود باز هم مهلتی خواهیم داشت. به نظر من صادر نکردن آی دی برای تیم های بدهکار خیلی بعید است.

وی افزود: مسلما پیکان باز هم مدعی قهرمانی در این فصل خواهد بود. البته از شانس خوب یا بد این تیم در نخستین مسابقه فصل باید مقابل یک مدعی قدرتمند دیگر قرار بگیرد.

جنگ ندارها و بدهکارها

به بازی بعدی لیگ برتر والیبال می رسیم، یعنی دیدار شهرداری اراک و سایپا. جدالی که در واقع تقابل تیم های بدهکار و ندار با یکدیگر است. تیم شهرداری اراک تازه وارد لیگ برتر است و ادعایی هم برای قهرمانی ندارد. اما سایپا هم که یکی دیگر از تیم های بدهکار لیگ برتر است به تازگی از اردوی بلغارستان برگشته و آماده به نظر می رسد.

پارسه، خسته اما با انگیزه

بازی بعدی آغاز فصل لیگ برتر والیبال تقابل صالحین ورامین با پارسه است. پارسه که به تازگی در رقابت های والیبال ارتش های جهان شرکت کرده بود خسته به نظر می رسد اما این تیم با هدایت فرهاد نفرزاده انگیزه بالایی دارد. تیم ورامینی به نظر می آید نسبت به فصل گذشته تضعیف شده است ضمن اینکه بدهی هم دارد. آخرین اخبار حاکی از آن است که ورامینی ها تا 15 روز آینده هم نمی توانند بدهی خود را تسویه کنند. جلوی بازی این تیم گرفته می شود؟

دربی ویژه

شاگردان بهروز عطایی در بازی نخست خود در سالن پیامبر اعظم (ص) آمل به مصاف سازمان عمران شهرداری ساری می‌روند. هر دو تیم به ویژه تیم تازه وارد شهرداری ساری در دربی مازندران کار سختی پیش رو خواهند داشت. کاله آمل 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ را در کارنامه خود دارد.

هاوشی ها بی پول در برابر اردکانی های با انگیزه

در دیگر مسابقه هفته نخست لیگ برتر والیبال و در شهر اردکان، آرمان ورزش این شهر به مصاف هاوش گنبد می‌رود. گنبدی‌ها با اضافه شدن میکائیل تاجر و حامی مالی جدید که سابقه خوبی در گنبد دارد با روحیه مضاعف پا به مسابقات می‌گذارند.

تیم پولدار و قدرتمند می آید

تیم بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال در آخرین دیدار هفته نخست این رقابت‌ها در سال 95 و در خانه والیبال تهران به مصاف شهرداری تبریز می‌رود. بانک سرمایه با جذب فرهاد قائمی و میلاد عبادی‌پور و حفظ ستاره‌های فصل گذشته، همچنان امید اول قهرمانی لیگ به حساب می‌آید. علی بهبودی، کاپیتان و پاسور تیم ملی «ب» که مدتی پیش با قهرمانی در کاپ آسیا از بازی‌های ملی خداحافظی کرد نیز به تیم پیشین خود شهرداری تبریز برگشته است. به هر حال تیم بانک سرمایه با مجموعه ای از بازیکنان درجه یک و ملی پوش و البته حامی مالی بسیار قدرتمند اصلی ترین مدعی قهرمانی این فصل است.

برنامه کامل هفته نخست لیگ برتر والیبال (چهارشنبه 28 مهر) به شرح زیر است:

تهران – خانه والیبال، ساعت 15 و 30 دقیقه

پیکان تهران – شهرداری ارومیه

تهران – خانه والیبال، ساعت 17 و 30 دقیقه

بانک سرمایه – شهرداری تبریز

اراک – سالن ثامنی، ساعت 17

شهرداری اراک – سایپا تهران

آمل – سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 17

کاله مازندران – سازمان عمران شهرداری ساری

ورامین – سالن شهید گل عباسی، ساعت 17

متین صالحین ورامین – پارسه تهران

اردکان – سالن آیت الله خاتمی، ساعت 17

آرمان ورزشی اردکان – هاوش گنبد

فهرست قهرمانان 29 دوره گذشته لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

دخانیات تهران : 1354

استقلال تهران: 1355 و 1356

بنیاد شهید تهران: 1369 و 1370

بانک ملی ایران: 1371

آبگینه قزوین: 1372

فجر سپاه تهران: 1373 و 1374

پیکان تهران: 1375 تا 1378، 1383 تا 1389 و 1393

صنام تهران: 1379 تا 1382

کاله مازندران: 1390و 1391

متین ورامین : 1392

بانک سرمایه: 1394

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها