رادیو ورزش در گفت و گو با نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به بررسی دستاوردهای این وزارت خانه در هفته دولت پرداخت.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۴
سجادی:  برای همه رشته های ورزشی یک نسخه نپیچید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات سه ساله اخیر معاونت متبوعش گفت: آمایش سرزمین و یا همان حرکت با مطالعه به مدت 20 ماه به طول انجامید. در این مدت بر اساس یک سری از شاخص ها 10 رشته اول استان های کشور را بررسی کردیم. این شاخص ها بر اساس امکانات، تجهیزات، مدیریت و فن آوری اطلاعات تهیه شده است و در نهایت به 10 رشته اول هراستان بودجه ای اختصاص می یابد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد از سال 68 تا 70 مراکز ورزش قهرمانی در استان های کشور برپا شد که بعد از مدتی بسته شد. با بازنگری هایی که انجام شد اکنون این مراکز در 31 استان در حال فعالیت است. فایده این مراکز آن جاست که هنگامی که یک قهرمان به شهر خود بازمی گردد با امکاناتی شبیه امکانات تهران به تمرین خود ادامه دهد. یکی دیگر از اقدامات ما استعدایابی جوانان و سازماندهی آن است. حدود 27 فدراسیون برنامه استعدادیابی دارند. ما نیز در این مسیر به فدراسیون ها کمک خواهیم کرد. اما توان دولت برای استعدایابی کم است.
سجادی اظهار داشت در سال 94 حدود 66 میزبانی در رشته های مختلف و در سطوح مختلف را در کشور برگزار کرده ایم. توصیه همیشگی من به فدراسیون ها این است که بحث میزبانی را جدی بگیرند زیرا میزبانی باعث علاقمندی بیشتر مردم به ورزش می شود و ارتقای امکانات ورزشی کشور را به دنبال خواهد داشت. ضمن این که باعث تجارب مدیریتی می شود.
وی افزود بعد از المپیک مهم ترین رویداد ورزشی برای ما بازی های آسیایی است. ما همه رشته های المپیکی را نداریم و در رشته هایی که شانس مدال آوری آنان بیشتر است، بیشتر سرمایه گذاری می شود.در ابتدا نگاه ما در سطح قاره است. برای رفتن به المپیک باید در داخل کشور خوب عمل کنیم. اگر در داخل سامان داشته باشیم در بازی های قهرمانی آسیا و جهانی و المپیک هم خوب عمل خواهیم کرد. از پایه باید درست عمل شود و نباید برای همه رشته های ورزشی یک نسخه پیچید. لازم است برای یک سری از رشته ها که احتمال مدال آوری بیشتری دارند، مدیریت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد هفته آینده گزارشات 14 فدراسیون المپیکی جمع آوری خواهد شد و در جلسه ای که با حضور مسئولان این فدراسیون ها برگزار می شود به بررسی و تحلیل عملکرد تیم های ورزشی خواهیم پرداخت. معتقدم با ارزیابی این گزارش ها برخی ازمسائل روشن خواهد شد. این جلسه به صورت بسته برگزار می شود تا مشکلات و صحبت ها به شکل واضح زده شود و در نهایت می توان با استفاده از نتایج این گزارشات به این نتیجه رسید که باید برای 4 سال آینده چه کاری انجام داد.
این برنامه از ساعت 18:30 با اجرای شهاب قاسمی به بررسی موضوعات روز ورزش می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها