پس از مسابقه لیلا رجبی در رقابت های المپیک بسیاری از کارشناسان به دو دسته تقسیم شدند، آنهایی که تحت تاثیر اظهارات یک کارشناس فکر کردند رجبی بیش از اندازه در هنگام مسابقه خونسرد بوده است و دسته دیگر از قبل جملات خود را آماده کرده بودند که بگویند نتیجه لیلا قابل پیش بینی بود.
کد خبر: ۹۳۲۰۸۹
بررسی عملکرد ورزشکاران اعزامی به المپیک (2)؛ لیلا رجبی و غیرمنطقی ترین توقعات دنیا

به گزارش جام جم آنلاین ، مرحله مقدماتی رقابت‎های پرتاب وزنه زنان بازی‎های المپیک 2016 ریو از ساعت 17:35 دیروز به وقت تهران آغاز شد.

در گروه A این رشته 18 ورزشکار با یکدیگر رقابت کردند. رجبی تنها نماینده ایران در این رشته در پرتاب نخست خود رکورد 16 متر و 18 سانتی‎متر به ثبت رساند. وی در پرتاب دوم خود وزنه را 16 متر و 34 سانتی‎متر پرتاب کرد.

نماینده کشورمان در رشته پرتاب وزنه در آخرین پرتاب خود رکورد 16 متر و 16 سانتی‎متر را به ثبت رساند و با قرار گرفتن در رده پانزدهم از گردونه این مسابقات کنار رفت.

در این مرحله هر ورزشکاری وزنه را 18 متر و 40 سانتی‎متر پرتاب می‎کرد، راهی فینال مسابقات می‎شد.

لیلا اما چگونه و چطور این نتیجه را کسب کرد؟

نارضایتی ها از سال گذشته آغاز شد یعنی وقتی که لیلا رجبی اعلام کرد به دلیل کمبود امکانات و فقدان یک برنامه مشخص و مدون علاقه ای به حضور در المپیک ندارد و در این راه همسرش هم او را حمایت کرد.

پس از آن بحث و اختلاف او با فدراسیون دوومیدانی بر سر اردوهای خارجی پیش آمد. در این میان عده ای طرف لیلا رجبی را گرفتند و گفتند فدراسیون باید برای ورزشکار المپیکی بهترین امکانات را فراهم کند. عده ای دیگر طرف فدراسیون را گرفتند و رجبی را متهم به بازیکن سالاری کردند.

به هر حال رجبی و غیر منطقی ترین توقعات دنیا که او را تا حد یک " بی غیرت" پایین آورد به کار خود در المپیک پایان داد. این بانوی بلاروسی الاصل را که تا به حال افتخارات زیادی برای ورزش ایران به دست آورده را دیگر در هیچ المپیکی نمی بینیم.

کارشناس چه می گوید؟

شکوفه صفدری کارشناس دوومیدانی و مربی این رشته ورزشی به جام جم آنلاین گفت: لیلا می توانست بهتر باشد اما همین اکنون هم جای انتقاد چندانی به او وارد نیست. در اینکه تلاش بیشتر لازمه موفقیت هر ورزشکاری است شکی نیست اما باید این را هم در نظر گرفت که لیلا چگونه به المپیک رفت. او با کمترین امکانات و با بیشترین فشار راه برزیل را در پیش گرفت.

این کارشناس افزود: لیلا برای ما افتخارات زیادی آورده است . اگر به او رسیدگی بیشتری می شد قطعا شاهد این بودیم که او رکوردهایش را بهبود ببخشد. واقعا متاسفم که پرافتخارترین بانوی دوومیدانی کار ما اینگونه به کارش در رقابت های المپیک پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۰
وزارت ورزش كمی فقط كمی جلوی ریخت و پاشهای غیر معقول فوتبالو بگیره ایران در رشته های دو میدانی و تیراندازی و شمشیربازی حرفهایی در مسابقات جهانی و المپیك خواهد داشت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها