به تازگی گزارشی در رسانه های اروپایی منتشر شده که نشان می دهد شیخ سلمان در تغییر نتیجه پنج مسابقه تیم ملی کشورش نقش داشته است.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۳
معامله شیخ سلمان و داور بوسنیایی برای شکست ایران

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، روزنامه اکسپرس ادعا می‌کند در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ شیخ سلمان بن ابراهیم ال‌خلیفه که هم اکنون معاون فیفا است و در آن هنگام ریاست فدراسیون فوتبال بحرین را در اختیار داشته، در تغییر نتیجه حداقل پنج بازی تیم کشورش، تاثیرداشته است.
در ادامه این گزارش عنوان شده است یکی از کمیته‌های فدراسیون جهانی براساس اسناد موجود متوجه این موضوع شده اما هیچ‌گاه به خاطر جایگاه شیخ سلمان در این سازمان، فاش نشد.
بر همین اساس بازی‌های بحرین – زیمباوه (برد پنج بر دو در مارس ۲۰۰۹)‌، بحرین – ایران(چهار بر دو در ۳۱ اوت ۲۰۰۹)، بحرین – توگو (برد پنج بر یک در نوامبر سال ۲۰۰۹)، بحرین – توگو ( برد سه بر صفر در هفت سپتامبر ۲۰۱۰) و بحرین – اندونزی (برد ۱۰ بر صفر در ۲۹ فوریه ۲۰۱۲) جزو این مسابقات بحث‌انگیز بوده است.
مسابقه ایران و بحرین که در این گزارش به آن اشاره شده، یک بازی دوستانه بود و در آن زمان افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی می‌نشست. در آن بازی وحید طالب‏لو، محمد نصرتی، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی(۴۶ احسان حاج‏صفی)، حسین کعبی(۸۰ علیرضا محمد)، خسرو حیدری(۸۰ مجتبی زارعی)، فرزاد آشوبی(۷۵ حسن اشجاری)، پژمان نوری(۵۶ حسین کاظمی)، محمدرضا خلعتبری(۴۲ هادی نوروزی)، فریدون زندی، آرش برهانی ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دادند.
تیم ما در ورزشگاه ملی منامه رودرروی بحرین قرار گرفت و با نتیجه سنگین چهار بر دو برابر میزبان شکست خورد. دو گل ایران را در این بازی فریدون زندی به ثمر رساند.در شرایطی تیم ملی چنین شکست سنگینی را متقبل شد که داور بوسنیایی، قضاوت یک طرفانه‌ای را ارایه داد و این مسأله بارها با اعتراض شدید بازیکنان تیم ملی ایران روبه رو شد که در برخی مواقع، برخورد فیزیکی بین بازیکنان ایران و داور به وجود آمد.
این سنگین‌ترین شکست ایران برابر یک تیم حاشیه خلیج فارس است. پیش از این، تیم بحرین در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ در همین ورزشگاه با نتیجه سه بر یک، ایران را از پیش رو برداشته بود.
پس از آن مسابقه رسانه ها و مردم بدون توجه به قضاوت یکطرفه داور به شدت از افشین قطبی و تیم ملی ایران انتقاد کردند و معتقد بودند که غرور ملی در منامه به حراج گذاشته شد. اما حال مشخص شد که زرنیچ داور بوسنیایی این مسابقه و شیخ سلمان بیشترین سود را در این حراجی برده اند و از اول هم قرار بود که این بازی را داور با این نتیجه دربیاورد.
اشتباهات تاثیرگذار تیم داوری که تاثیر زیادی به روی بازیکنان تیم کشورمان گذاشت تا آنها را به سمت ارائه یک بازی عصبی هدایت کرد، تا جائیکه در دقایق پایانی مسابقه حرکات خشن و درگیری چهره این بازی دوستانه را مخدوش کرده بود.
این باخت اولین شکست افشین قطبی با ایران بود و قطبی که کمتر به در دوران حضورش در ایران به داور اعتراض می کرد، در چندین صحنه آن مسابقه در اشتباهات فاحش و واضح داور به شدت به او اعتراض کرد.
از صحنه های عجیب و مشکوک این مسابقه می توان به اعلام هفت دقیقه وقت تلف شده در نیمه دوم اشاره کرد که البته داور به زمان اعلام شده توسط خودش هم توجهی نداشت و انقدر بازی را ادامه داد تا بحرین در نهمین دقیقه از زمان تلف شده برای بحرین پنالتی بگیرد و این تیم گل چهارم را هم به تیم ما بزند. آن مسابقه برای اینکه داور به نتیجه مورد نظر خود برسد ، مسابقه را 100 دقیقه طول داد. همچنین کمک داور که با داور اصلی هماهنگ بود در چندین صحنه تک به تک های آرش برهانی را آفساید گرفت و مانع گلزنی ما شد.
رفتار داور در طول این مسابقه به قدری مشکوک بود که فدراسیون فوتبال ایران هم پس از این بازی بیانیه‌ای صادر کرد و به انتقاد شدید از داور بوسنیایی بازی پرداخت. فدراسیون این شکست را بودار نامید. بازیکنان ایران نیز پس از بازگشت به ایران اظهار داشتند که بحرین برابر ایران به پیروزی نرسید و این داور مسابقه بود که پیروز شد.
البته تیم ما توانست در سال 90 داغ منامه را جبران کند واین تیم را با شش گل در تهران شکست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها