با اخراج رافا بنیتس، حالا آینده رئال مادرید با موفقیت زین‌الدین زیدان گره خورده است؛ مردی که با حضور در سانتیاگو برنابئو به عنوان بازیکن، این تیم را به موفقیت‌های قابل توجهی رساند و حالا رئالی‌ها امیدوارند همان راهی را طی کند که بارسا با پپ‌گواردیولا و لوئیس انریکه طی کرد.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۴
زیزو، گواردیولای رئال می‌شود؟

فلورنتینو پرز از مدت‌ها قبل به موفقیت‌های بارسا با هدایت دو ستاره سابق این تیم با حسرت نگاه کرده و حالا به این نتیجه رسیده است که باید همین مسیر را ادامه بدهد. به این ترتیب با اخراج بنیتس، روی اسطوره فرانسوی رئال حساب باز کرده است.

در حالی که یکی از مشکلات رئالی‌ها با بنیتس، سبک دفاعی بازی‌های تیم او بود، زیزو در اولین مصاحبه‌اش به عنوان سرمربی رئال قول داد تیمش فوتبالی هجومی، هیجان‌انگیز و برنده ارائه خواهد داد؛ صحبت‌های دلگرم‌کننده بعد از یک نیم‌فصل نه‌چندان جذاب.

هرچند در همین کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران زیادی از رسانه‌های مختلف برگزار شد، می‌شد احساس کرد او از احترام بیشتری نسبت به مربی قبلی برخوردار است؛ چیزی که بنیتس هرگز به آن نرسید، اما زیدان به دلیل آنچه در طول دوران حرفه‌ای‌اش و به‌ویژه پنج سال بازی در رئال به دست آورد، در سطح متفاوتی کارش را آغاز خواهد کرد و تیم پرستاره فعلی رئال هم نگاه متفاوتی به او خواهد داشت.

برای کسی که هدایت رئال را به عهده می‌گیرد، نیمی از مسیر موفقیت، مدیریت صحیح بازیکنانی در این سطح است؛ موضوعی که در واقع دلیل موفقیت مربیانی مانند ویسنته دل بوسکه و کارلو آنچلوتی بود.

وقتی پپ گواردیولا در سال 2008 از تیم دوم بارسا به تیم اول راه پیدا کرد، شرایط مشابهی برای ستاره‌های تیمش، به‌ویژه هافبک‌های تیم داشت. او الگوی دوران نوجوانی ژاوی و آندرس اینیستا بود و آنها آماده بودند تا از پپ چیزهای بیشتری یاد بگیرند. اگرچه ستاره‌های فعلی رئال از ملیت‌های مختلف هستند، اما پرز امیدوار است نگاه آنها به زیزو مانند ستاره‌های بارسا به پپ باشد. در واقع این انتخابی بود که پرز از مدت‌ها پیش به آن فکر می‌کرد. زیزو به پرز گفت آماده نشستن روی نیمکت تیم اول نیست و به این ترتیب، مدیران باشگاه بنیتس را به خدمت گرفتند. حتی تا همین چند هفته قبل، زیدان تاکید داشت در حال یادگیری است. با وجود این، وقتی مدیران رئال پس از دیدار مقابل والنسیا تصمیم به اخراج بنیتس گرفتند، او پذیرفت روی نیمکت کهکشانی‌ها بنشیند. شاید قرار داشتن رئال B در رتبه دوم لیگ خودش، اعتماد به نفس او را افزایش داد؛ هرچند نه به اندازه‌ای که بخواهد خود را با گواردیولا مقایسه کند: «گواردیولا، گواردیولاست. آنچه پپ انجام داد، فوق‌العاده است، اما نمی‌خواهم با او مقایسه شوم. من به عنوان بازیکن هم خودم را با کسی مقایسه نمی‌کردم و به عنوان مربی هم نمی‌خواهم این کار را انجام دهم. می‌خواهم به شیوه خودم کار کنم. می‌خواهم زیدان باشم.» هرچند او در رئال B نتوانست نظرات را جلب کند، اما نباید فراموش کرد که ارائه فوتبالی جذاب با بازیکنانی که فاصله زیادی با بالاترین سطح فوتبال دارند، کار راحتی نیست. از سوی دیگر، حضور زیدان در رئال به عنوان مشاور و دستیار آنچلوتی در فصل 14 ـ 2013 می‌تواند کمک زیادی به او کند، زیرا از حجم انتظارات به خوبی آگاه است.

او یازدهمین مربی دوران ریاست فلورنتینو پرز در رئال است و ماموریت اصلی‌اش هم رساندن رئال به یازدهمین قهرمانی در اروپا، اوندسیماست.

صحنه فریاد زدن زیدان بر سر ستاره‌های رئال در فینال لیسبون، یکی از دلایلی است که هواداران رئال را در مورد انتخاب او به عنوان سرمربی جدید متقاعد می‌کند. از زمان دیدن او در کنار آنچلوتی در زمان جشن قهرمانی دسیما بود که رئالی‌ها به این فکر افتادند که می‌توانند مسیری را که بارسا با گواردیولا و انریکه طی کرده است، بپیمایند. فعلا که با برد در بازی اول همه‌چیز بر وفق مراد است.

منبع: سایت گل

مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها