مقابل صبا، هواداران جای خالی هادی را پر کنند

بنگر: برانکو مثل یک پدر غمگین بود

یکی از صحنه‌هایی که در مراسم تشییع پیکر هادی نوروزی به چشم می‌خورد، اشک‌های محسن بنگر بود. مدافع پرسپولیس آن‌قدر بی‌تابی می‌کرد که تاثربرانگیز بود. بدون هیچ حرف، صحبت‌های او را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۴۳۵۹۲
بنگر: برانکو مثل یک پدر غمگین بود

خبر درگذشت هادی نوروزی را کی فهمیدی؟

خواب بودم. ساعت 6 صبح دوستانم به من تلفن زدند که این اتفاق افتاده است. ابتدا باور نمی‌کردم. هم تازه از خواب بیدار شده بودم و هم این که اصلا نمی‌توانستم تصورش را بکنم.

ظاهرا شما خیلی با یکدیگر صمیمی بودید؟

من و رضا نورمحمدی و آن مرحوم دوستان صمیمی هستیم و بیش از این که هم‌تیمی باشیم با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی داشتیم. ما حتی به این دلیل خانه‌هایمان را هم نزدیک یکدیگر گرفتیم. اصلا باور کردنی نبود. هادی روز قبل از آن پنجشنبه تلخ در تمرین حضور داشت و خیلی سرحال بود و با هم کلی گفتیم و خندیدیم.

قطعا این برای تو خیلی سخت‌تر است؟

ما در این یکی دو فصل، همه جور سختی و بدبیاری را دیدیم و تحمل کردیم؛ ازجمله بی‌پولی، ناداوری و... یکی هم تغییرات گسترده مدیران عامل و مربیان تیم بود؛ ولی این یکی دیگر فاجعه بود و حالا زمان آن است که پرسپولیس از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاید و نگذارد این مشکل تیم را از پا بیندازد. مطمئن باشید با فاصله گرفتن از این اتفاق غیرقابل تصور از تیم، پرسپولیس دوباره همان تیمی می‌شود که در تبریز تراکتور را برابر تماشاگرانش شکست داد.

این وضعیت روی تیم شما چه تأثیری می‌گذارد؟

هنوز برای این موضوع کمی زود است بدانیم چه تأثیری می‌گذارد. او رفت و ما ماندیم و کلی هوادار که از تیمی که چنین اتفاق مهم و غم‌انگیزی برایش رخ داده همچنان توقع دارند. پرسپولیس در این فصل خوب نتیجه نگرفته و اگر قرار باشد باز هم خوب کار نکند اوضاع بدتر از این می‌شود. کم‌کم باید از این حالت خارج شویم و به یاد هادی و برای هادی و تماشاگران هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

همه بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است، اما با توجه به اتفاقی که برای ما و تیم‌مان درباره فوت کاپیتان تیم‌مان رخ داد شاید شرایط کمی سخت‌تر از آنچه انتظارش را داشتیم بشود

حال برانکو در این شرایط چگونه است؟

او هم ناراحت است. برانکو تازه بعد از چند هفته نگرانی در بازی‌هایی که با ناداوری و اتفاقات عجیب تیمش نتیجه نمی‌گرفت توانسته بود در تبریز به برد برسد و یکمرتبه این اتفاق افتاد. این شوک موجب نشد او تیم را رها کند. مانند یک پدر تیم را در این مدت رهبری کرد و به همه بچه‌ها اجازه داد هر طور دوست دارند برای کاپیتان تیم عزاداری کنند و خودش هم پابه‌پای ما در همه مراسم حضور داشت. باید برای این مربی تمام تلاش‌مان را بکنیم.

در بازی تبریز اوضاع روحی برانکو چطور بود؟

خیلی خراب بود؛ البته خودش نمی‌خواست بروز دهد، اما همه ما متوجه این مسأله شده بودیم.

از تراکتور می‌ترسید؟

نه، نه، نه. او اصلا از هیچ رقیبی ترس ندارد بلکه نگران نتیجه نگرفتن تیم بود. نگران بود که باز هم ما درون زمین تیم برتر باشیم، اما بدون امتیاز یا با یک مساوی زمین را ترک کنیم.

چطور متوجه این مسأله شدی؟

ما هر روز کنار هم زندگی می‌کنیم. در اردوها کنار هم هستیم و از این نظر خوب می‌توانیم تشخیص بدهیم حال و احوال‌مان چطور است. روز بازی هم او حسابی نگران بود، ولی دوست نداشت ما متوجه این مسأله شویم.

خواب بودم. ساعت 6 صبح دوستانم به من تلفن زدند که این اتفاق افتاده است. ابتدا باور نمی‌کردم. هم تازه از خواب بیدار شده بودم و هم این که اصلا نمی‌توانستم تصورش را بکنم

فقط تو متوجه شدی؟

من و تعدادی از باتجربه‌ترها این مسأله را حس کردیم، ولی به جوان‌تر‌ها چیزی نگفتیم و فقط از آنها خواستیم با قدرت کار کنند تا تراکتورسازی را شکست دهیم و برانکو را خوشحال کنیم. او درون اردو خیلی سعی می‌کرد تیم را خوشحال کند. کنار میز ناهار خودش دائم بالای سر بچه‌ها بود و با همه شوخی می‌کرد. در زمین یادگار هم قبل از بازی کنار تیم بود و در خلال گرم کردن درون رختکن نماند. بی‌قرار بود تا خیالش از برد راحت شود و به نگرانی‌اش پایان دهد. به همین خاطر ما هم بدون این که به او حرفی بزنیم تصمیم گرفتیم بازی را با برد به پایان برسانیم و فکر هم می‌کنم در طول بازی، تراکتورسازی حرفی برای گفتن نداشت. ما در هر دو نیمه، تیم برتر زمین بودیم.

شعارهای مردم روی کارتان تأثیر نداشت؟

خوشبختانه تیم ما با این که جوان شده، اما از بازیکنان باجنبه‌ای برخوردار است. یکی از کسانی که خیلی فحش خورد خود من بودم که دیگر نسبت به این رفتارها عادت کرده‌ام و از بس بی‌احترامی در ورزشگاه‌ها عادی شده کسی هم به تماشاگران ایرادی نمی‌گیرد و آنها هم کاری را که نباید بکنند به راحتی انجام می‌دهند. الان خبری از جریمه تراکتورسازی شنیدید؟ قرار است تنبیهی برایشان در نظر گرفته شود؟ خیر! هیچ خبری نیست و فقط تا ما کوچک‌ترین حرفی بزنیم که فلان داور یا مسئول فلان کم‌کاری را داشته پنج میلیون جریمه و دو جلسه محرومیت در انتظارمان است.

پرسپولیس ‌به بالای جدول برمی‌گردد؟

شک نداشته باشید. بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم که تازه با این تیم و فضای آن آشنا شده‌اند و حتم داشته باشید خیلی زود به جایگاه واقعی تیم برمی‌گردیم.

حریف بعدی‌تان تیم علی دایی است. پیش‌بینی‌ات از این بازی چیست؟

همه بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است، اما با توجه به اتفاقی که برای ما و تیم‌مان درباره فوت کاپیتان تیم‌مان رخ داد شاید شرایط کمی سخت‌تر از آنچه انتظارش را داشتیم بشود، چون به هر حال تیم چند رو زتمرینات خود را از دست داد ولی همه به یاد هادی با تمام توان بازی خواهیم کرد. اگر بخواهیم کلی بگوییم از بازی در تبریز، آن هم برابر تراکتور که سخت‌تر نیست. این بازی در آزادی برگزار می‌شود و حتم دارم این دیدار را هم با برد به پایان می‌رسانیم.

چرا در آزادی بدتر از بیرون از خانه نتیجه گرفته‌اید؟

چون پرسپولیس یک تیم هجومی است که روی ضدحملات خوب کار می‌کند. هر تیمی در خانه خودش روی دروازه ما حمله می‌کند و این فرصت را برای ما به وجود می‌آورد که بتوانیم راحت‌تر حمله کنیم. در آزادی آنها بسته‌تر بازی می‌کنند و شاید به این دلیل در خانه خودمان کمتر موفق بوده‌ایم.

حرف پایانی؟

از همه هواداران‌مان می‌خواهم در روز بازی با صبا به آزادی بیایند و جای خالی هادی نوروزی را برای ما پر کنند و این بار به جای یار دوازدهم یار یازدهم ما باشند.

محمدرضا مدنی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها