با سهیلا منصوریان، یکی از خواهران معروف ووشوکار

باید به سمت خوشبختی برویم

جام جم ورزشی: برای زنان و دختران ورزشکار ایرانی ورزش با حجاب کاملا اسلامی پیوندی عمیق دارد.
کد خبر: ۷۷۹۳۰۸
دخترانی که قهرمان "حجاب" ورزش ایران هستند +تصاویر

به گزارش جام جم ورزشی ، در واقع قهرمانی ، بالا رفتن از سکوی قهرمانی ، گرفتن مدال، حضور در میادین بین المللی، گرفتن بالاترین مدارج مربی گری و اشتغال در باشگاه های حرفه ای هیچکدام بدون حجاب برای دختران و زنان ورزشکار ایرانی خواستنی نیست. اکنون بیشتر از گذشته بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب کامل اسلامی که معرف فرهنگ و مذهب آنهاست بر سکوهای بین المللی می درخشند و مدال کسب می کنند. بر خلاف آنچه که تصور می شود این حجاب نه تنها مانعی برای آنها نبوده بلکه انگیزه و اهرم موفقیت آنها هم به شمار می رود. اما در میان همه ورزشکاران محجبه ایرانی که در میادین داخلی و خارجی خوش می درخشند سه نفر از بقیه متمایزتر هستند : خواهران منصوریان و زهرا حیدری.

خواهران حماسه ساز

اولی شهربانو نام دارد و دومی سهیلا. شهربانو 29 ساله است و سهیلا حدود 22 سال دارد. شهربانو و سهیلا در سال 93 برای ورزش بانوان ایران کولاک کردند و در رقابت های جهانی ووشوی اندونزی موفق به کسب مدال طلا شدند. کسب دو مدال طلای جهانی توسط دو خواهر حتی برای رسانه های خارجی هم جالب بود. این دو خواهر پس از بازگشت به ایران در مراسمی چادری شدند و اعلام کردند از این پس تا پایان عمر چادر خود را از سر برنمی دارند. این دو از بهترین الگوهای ورزشی برای زنان ورزشکار ایرانی محسوب می شوند. البته این دو خواهر دیگری به نام الهه دارند که 26 ساله است. الهه نیز امسال نایب قهرمان آسیا شد و هر چند به اندازه دو خواهرش ندرخشید اما او هم نمونه یک ورزشکار محجبه و موفق ایرانی است.

زهرا حیدری با چادر بر روی سکو

او نیز در میان ورزشکاران زن محجبه ایرانی سرآمد است. در سال های اخیر هیچکس به اندازه زهرا حیدری با حجابش در ورزش خبرساز نشده است. او چه وقتی قهرمان آسیا شد و چه وقتی که از سکوی نایب قهرمانی جهان بالا رفت هر دو بار با چادر بر روی سکو ظاهر شد تا نگاه تمام رسانه های خارجی به سمت او برگردد. البته این جودو کار ملی پوش مدت هاست با بی مهری مواجه شده و خودش نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است. ای کاش با قهرمانان حجابی مثل زهرا حیدری بهتر رفتار می شد، قهرمانی که اعتقاد دارد برخی از مسئولان ورزشی هدفشان حذف ورزش بانوان است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۰
۰
افرین به این ورزشكاران عزیز
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها