جام جم ورزشی: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل هنگ کنگ خود را برای دیدارهای بعدی گرم کرد.
کد خبر: ۷۲۱۲۵۲
پیروزی بی دغدغه والیبالیست‌های ایران مقابل هنگ کنگ

تیم ملی والیبال ایران که پس از ششمی در رقابتهای جهانی خود را مستقیما از لهستان به اینچئون رسانده است، در اولین دیدارش مقابل هنگ کنگ قرار گرفت که این مسابقه بیشتر حالت دست گرمی داشت و به برتری 3 بر صفر (25-16، 25- 17 و 25-12) رسید.

بازی بعدی ایران فردا جمعه ساعت 17 با هند است.

ست اول؛ 25-16 ایران

ایران با ترکیب عادل غلامی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، مهدی مهدوی و فرهاد ظریف بازی را شروع کرد و محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور، آرمین تشکری، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور روی نیمکت نشستند.

هنگ کنگ حرفی برای گفتن نداشت و ب سختی امتیاز می گرفت. وقتی ایران 10 امتیاز پیش بود، هنگ کنگی ها یک امتیاز سرویس گرفتند که بسیار خوشحال شدند. شادی آنها خنده نیمکت ایران را هم به همراه داشت.

نتیجه 14-6 بود که هنگ کنگی ها به خاطر کسب دو سه امتیاز متوالی به شدت شادی می کردند. حتی نفرات ذخیره آنها همراه با 15 تماشاگری که هنگ کنگی ها را تشویق می کردن، به دست زدن مشغول می شدند.

ایران وقت استرحت اول را 16-8 برد. معلوم است که والیبالیست ها هنوز خستگی مسابقات جهانی از تنشان بیرون نیامده است. گرفتن سرویس های شهرام محمودی به کار سختی برای هنگ کنگی ها تبدیل شده بود و در نهایت ایران ست اول را 25-16 برد.

آرمین تشکری تنها بازیکنی بود که در این ست به جای غلامی وارد زمین شد.

ست دوم 25-17 ایران

وقتی هنگ کنگ 2-0 جلو افتاد بازیکنانشان در پوست خود نمی گنجیدند. ست دوم پایاپای پیش رفت و ایران 8-6 وقت استراحت فنی را به پایان برد.

ایران در این ست اشتباه های زیادی داشت که این اشتباهات اجازه داد هنگ کنگی ها برای اولین بار 14-13 جلو بیفتند و به خوشحالی بپردازند. البته ایران این ست را هم 25-17 برد.

ست سوم 25 بر 12 ایران

ایران در همان شروع این ست از حریف فاصله گرفت و 9-3 جلو افتاد. آبشار محکم شهرام محمودی صورت شماره 15 هنگ کنگ را نشانه رفت که محمودی از او معذرت خواهی کرد. ایران 16-8 وقت استراحت فنی دوم را هم برد. ایران در این بازی تنها از هفت بازیکنش استفاده کرد. فاصله در این ست زیاد شده بود و ایران 20-10 جلو افتاده بود. این ست با نتیجه 25 بر 12 به سود ایران رقم خورد.

در حاشیه:

- ثریا آقایی و سروش اسکندری دو ملی پوش بدمینتون باز ایران، تماشاگر ویژه این بازی بودند.

- سالن تقریبا خالی بود. به جز 40 – 50 تماشاگر عادی، در یک سمت سالن بازیکنان تیم کویت و در سمت دیگر چند آنالیزور ژاپن بازی را تماشا می کردند.

- بازیکنان ایران که روی نیمکت نشسته بودند، به موز خوردن مشغول شدند و بازی را تماشا می کردند.

- سجادی، شهنازی، افشاردوست و رضوانی برای تماشای این بازی به سالن آمده بودند.

- وقتی هنگ کنگی ها در ست دوم از ایران جلو افتادند جشن و پایکوبی به را ه انداختند. جلو افتادن از یکی از بهترین تیمهای جهان افتخار بزرگی برای آنها بود.

- در اواسط ست سوم حمید سوریان و علیرضا دبیر که برای تماشای بازی به سالن آمده بودند با نیمکت تیم ایران احوالپرسی کردند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها