باشگاه شیمی در سلف از جمله معدود تیم هایی است که توجه ویژه ای به کار پایه ای در رشته بسکتبال دارد و در ابتدا نیز با تشکیل تیم های پایه وارد عرصه بسکتبال شد.
کد خبر: ۶۸۶۱۵۹
درغوکاسیان: تیم داری در ایران سرمایه گذاری نیست

سایت جام جم ورزشی - تیم بزرگسالان شیمی در سلف فصل گذشته اولین تجربه حضور خود در لیگ دسته یک کشور را تجربه نمود و در جایگاه پنجم قرار گرفت و همچنین موفق شد با بهره گیری از بازیکنان جوان و آینده دار ی که در اختیار داشت عنوان قهرمانی مسابقات بزرگسالان باشگاههای تهران را نیز از آن خود نماید.هنریک درغوکاسیان موسس باشگاه شیمی در سلف که دو فرزندش نیز در تیم های ملی نوجوانان و جوانان حضور دارند از کیفیت مسابقات بسکتبال و سرمایه گذاری در این رشته دانشگاهی به سوالات جام جم ورزشی چنین پاسخ داد.

* از جایگاه پنجم شیمی در سلف در فصل گذشته راضی بودید؟

- برای سال اول تجربه خوبی بود ما یک برنامه بلند مدت در نظر گرفته ایم و سعی کردیم با استفاده از مربیان جوان زمینه را برای کار پایه ای و علمی فراهم نماییم ،در سال گذشته نیز در دور مقدماتی نتایج بسیار خوبی کسب کردیم اما در انتها به دلیل کم تجربگی در کسب مقام موفق نبودیم اما برای فصل 93 با تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف فصل پیش با انسجامی تیمی بهتری نسبت به سال قبل راهی مسابقات خواهیم شد.

* شروع کار شیمی در سلف در سال 93 باکسب عنوان قهرمانی مسابقات بزرگسالان تهران همراه بود،کیفیت این مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟

- برنامه ریزی مسابقات استان تهران جای تقدیر دارد ما نیز با استفاده از توان بالای بازیکنان جوان تیم و همچنین کادر فنی مجربی که در اختیار داشتیم سال 93 را با قهرمانی آغاز کردیم.

* یکی از نکات مثبت باشگاه شیمی در سلف توجه به تیم های پایه و معقوله بازیکن سازی است چرا این موضوع برای دست اندرکاران این باشگاهه حائز اهمیت است؟

- باشگاه شیمی در سلف در هرم کاری خود همواره سعی کرده با استفاده از نیروهای جوان و ایده های نو به اهداف سازنده ای دست پیدا کند در زمینه ورزش نیز با تصمیم هیات مدیره به جای تیم داری در بالاترین سطح لیگ بسکتبال با تشکیل تیم های پایه آغاز کردیم تا با استفاده از نیروهایی که به دست خود پرورش دادیم تیم ریشه دار و قدرتمندی در بسکتبال تاسیس نماییم به همین خاطر نیز بعد از 5 سال برای اولین بار در لیگ دسته یک کشور شرکت کردیم.

* چرا بسکتبال را انتخاب کردید؟

- من و دو فرزندم با بسکتبال خو گرفته ایم من کارم را از باشگاه ارارات آغاز کردم و درو و رافی نیز موفق شدند به تیم های ملی نوجوانان و جوانان راه پیدا کردند.

* درو ورافی درغوکاسیان نمی خواهند الان که در ابتدای راه هستند در کشورهای آمریکایی و اروپایی بسکتبال را دنبال کنند؟

- هر دو فرزندم از کشور ارمنستان برای حضور در تیم ملی این کشور دعوت شده اند و با وجود اینکه پاسپورت آمریکایی نیز دارند تمایل دارند تا بسکتبال خود را در ایران دنبال کنند و به مدارج بالا دست پیدا کنند.

* آیا تمایل دارید تا در لیگ برتر هم شرکت داشته باشید؟

- بله اما زمانی که طبق ظوابط و قوانین بسکتبال بتوانیم با کسب عنوان در رقابت های لیگ دسته یک کشور جواز حضور در مسابقات سوپر لیگ را به دست آوریم و هیچ تمایلی برای خرید امتیاز تیم های لیگ برتری نداریم و امیدوارم با برنامه ریزی که انجام دادیم در سال 95 به این هدف دست یابیم.

* به عنوان یک بخش خصوصی سرمایه گذاری در ورزش را چطور دید؟

- تیم داری در ورزش ایران سرمایه گذاری محسوب نمی شود چرا که درآمد زایی وجود ندارد و تمام کسانی که به ورزش ورود می کنند از روی عشق و علاقه شخصی است به عنوان مثال شرکت شیمی در سلف از انجایی که فقط در صاردات فعالیت می کند نیازی به تبلیغات داخلی ندارد با این حال سرمایه هنگفتی هزینه کردیم تا در چرخه بسکتبال نقشی داشته باشیم و به همین خاطر نیز بیشتر به کار پایه ای اهمیت دادیم و خوشحال هستیم که در سال جاری در تیم های ملی پایه 5-6 بازیکن از شیمی در سلف حضور دارند.اما خوب طرح هایی نیز به دولت پیشنهاد کردیم تا با قائل شدن تسهیلاتی برای بخش خصوصی موجبات دلگرمی و ورود بیشتر شرکت های صنعتی به ورزش را فراهم نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها