صحبت از پیر بودن استقلال کارشناسی نیست

قلعه‌نویی:کجای بازی با الشباب بِکِش بِکِش بود؟

افکار ناپاک به فوتبال ایران صدمه می زند

قلعه نویی: 10 سال پیر شده ام!

امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال در گفت و گو با رادیو ورزش صحبت های جالبی را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۴۹۳۹۵
قلعه نویی: 10 سال پیر شده ام!

سایت جام جم ورزشی - امیر قلعه‌نویی در مصاحبه با رادیو ورزش در مورد شرایط امسال استقلال گفت: ما سال گذشته تیم بسیار خوبی را جمع کردیم و توانستیم به قهرمانی برسیم. پس از 3 سال به استقلال برگشتم و افرادی که علیه من مصاحبه کرده بودند را جمع کردم و با همدلی به موفقیت رسیدیم.

وی افزود: دیدید که توانستیم با اقتدار از گروه سختی که در لیگ قهرمانان آسیا قرار داشتیم، بالا بیاییم و به تیم الشباب که سرمربی آن سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را داشت 4 گل به ثمر برسانیم. در این بین کمترین تأثیر را بنده داشتم و این مسئله با همکاری تمام بازیکنان، مدیرعامل و هیأت مدیره به دست آمد.

سرمربی استقلال با اشاره به مشکلات امسال تیمش اظهار داشت: امسال با مسائل زیادی روبه‌رو شدیم. عده‌ای از بازیکنان ابتدای فصل و عده‌ای در میانه فصل جدا شدند. طبق آماری که درآوردیم خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده هر دو با هم به اندازه احسان حاج‌صفی بازی نکردند. به هر حال فرم بدنی بازیکنان با یکدیگر فرق می‌کند. با درایت علی فتح‌الله‌زاده و محبت بازیکنان اجازه ندادیم مشکلات اقتصادی باز شود و در آرامش کارمان را جلو بردیم. در لیگ قهرمانان آسیا بدشانسی آوردیم اما در لیگ برتر نتایج ما بد نبود. اگر همین حالا یک امتیاز کسر شده را به ما بازگردانند در صدر جدول هم‌ امتیاز با فولاد خوزستان هستیم. چندین سال سابقه مربیگری دارم اما امسال به اندازه 10 سال به من فشار وارد شد.

قلعه‌نویی در ادامه تأکید کرد: وقتی خودم به عکس‌های سال قبل نگاه می‌کنم می‌بینم که 10 سال پیرتر شده‌ام البته مهم توجهی است که مردم به ما دارند و همه جوره از ما حمایت کردند. جا دارد از باشگاه استقلال خوزستان که با ما همکاری کرد تشکر کنم. همچنین ذوب‌آهن و گسترش فولاد نیز قصد داشتند به ما کمک کنند که شرایط فراهم نشد و باید از آنها نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به حساسیت‌های لیگ قهرمانان آسیا خاطر نشان کرد: دو باشگاه الریان قطر و الشباب عربستان 9 میلیون دلار برای آسیا خرید کردند. تمامی رقبای ما با هزینه‌های زیاد پا به مسابقات می‌گذارند و این نشان می‌دهد که چقدر حساسیت در این بازی‌ها بالاست.

سرمربی استقلال در ادامه یادآور شد: از بازگشت خسرو حیدری خوشحال هستیم. ایمان مبعلی نیز می‌تواند در مسابقات کمک زیادی به ما کند. می‌دانید انگیزه زیادی که در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد در لیگ برتر نیست. یکی از دلایل این مسئله زمین‌های خوبی است که در آسیا وجود دارد. 3 بازی در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهیم و 3 بازی خارج از خانه ما در زمین‌های بهتری نسبت به ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود به همین خاطر می‌توانیم استعداد و پتانسیل بازیکنان ایرانی را مشاهده کنیم. فکر می‌کنم استقلال شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و همانطور که می‌دانید در این گونه تورنمنت‌ها بازی اول حساسیت بسیار زیادی دارد.

وی در مورد میزان شناختش از تیم الشباب عربستان تأکید کرد: الشباب 4 بازیکن بسیار خوب دارد که برای آنها بالای 15 میلیون دلار هزینه شده است. بازی گذشته این تیم را مشاهده کردم هر چند آنها 4 بر یک بازنده شدند اما طبق آنالیزهایی که انجام دادیم خط هافبک بسیار قدرتمندی دارند که باید به خوبی آنها را پرس کنیم و ارتباط خط دفاعی و حمله آنها را از بین ببریم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که چرا شام خوردن او با دراگان اسکوچیچ اینقدر بزرگ‌نمایی می‌شود و حالا بحث جدایی او از استقلال مطرح می‌شود، خاطر نشان کرد: از شما به خاطر طرح این سؤال تشکر می‌کنم. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 9 هزار سال تمدن دارد، طبق سنت و دین ما میهمان را حبیب خدا می‌دانیم. متأسفانه چند سال است که افکار ناپاک به فوتبال ما ضربه می‌زند.

وی افزود: برخی چون وزنی ندارند و می‌خواهند مطرح شوند این کار را با صحبت علیه دیگران انجام می‌دهند. زمانی که در هتل اوین حضور داشتیم اعضای ملوان نیز آنجا بودند. به خوبی اطلاع دارید که هنگام حضور تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس خبرنگاران و عکاسان نیز در هتل حاضر هستند. آن روز هیأت مدیره استقلال آنجا بود. ما با اسکوچیچ شام خوردیم و در مورد نوع و زمان تمرینات تبادل نظر کردیم حتی سرمربی ملوان به خاطر بارش برف سنگین در گیلان نسبت به شرایط تیم خود نگران بود.

قلعه‌نویی تأکید کرد: 2 روز بعد مشاهده کردیم که این مسئله در رسانه‌ها مطرح شده است البته جا دارد از سیروس محجوب نیز تشکر کنم که او با تماس خود به حواشی پایان داد. من این موضوع را در مورد افرادی بیان می‌کنم که بیش از 10 سال است دنبال مطرح کردن این حرف‌ها هستند. شما تصور کنید آن گل‌هایی که ما از ملوان دریافت کردیم، قرار بود وارد دروازه حریف ما شود آن وقت چه حرف و حدیث‌هایی برای ما می‌ساختند. همه ما قرار است در یک متر زمین بخوابیم درست نیست چون من وزن ندارم به دنبال حرف زدن علیه دیگران باشم با این کارها مسلمانی را از بین می‌بریم. ما 4 گل از ملوان دریافت کردیم و واقعا آنها بهتر از ما ظاهر شدند و لیاقت پیروزی داشتند، شاید هم کار خدا بود که افراد دارای افکار ناپاک دست به حاشیه‌سازی نزنند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه پیشکسوتان این باشگاه اعلام کرده‌اند اگر آنها هم جای او بودند سرمربی ملوان را به شام دعوت می‌کردند، خاطر نشان کرد: فرهنگ استقلال همین است. باشگاه ما 68 سال قدمت دارد و بزرگان و اسطوره‌هایی مثل مرحوم ناصر حجازی، علی جباری، اصغر حاجیلو، مرحوم علی دانایی‌فر و ... دارد. آنها مکتب تاج سابق و استقلال فعلی را بنا نهادند.

وی افزود: ما هنگام بازی تراکتورسازی نیز با تونی اولیویرا و فرزند او صحبت می‌کردیم، مسلمانی کجا رفته است، فقط به فکر بیان این صحبت‌ها هستیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه اسکوچیچ بیان کرده او تنهایی مربی در ایران است که پس از باخت به مربی برنده دست داده است، اظهار داشت: خارجی‌ها از فوتبال لذت می‌برند چه برد به دست بیاید و چه متحمل شکست شوند مردم خارج از کشور از فوتبال لذت می‌برند. در دو ماه حضورم در باشگاه لورکوزن و کنار کریستف دام و زمانی که به هلسینکی رفتم دیدم که آنها فقط به زیبایی‌های فوتبال نگاه می‌کنند. متأسفانه فقط در ایران نگاه تخریبی داریم، در فوتبال دنیا همه به فکر لذت بردن هستند. زمانی که بایرمونیخ و منچستر یونایتد در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند در آلمان حضور داشتم. منچستر یونایتد در دو دقیقه قهرمان این مسابقات شد و همه به آرامی با یکدیگر دست دادند اما اینجا وقتی می‌بریم انگ می‌زنند و وقتی می‌بازیم حریف کار تاکتیکی کرده است.

وی تأکید کرد: با حضور دولت تدبیر و امید، امیدوارم نگاه‌ها در فوتبال و جامعه ما عوض شود. اینکه بخواهیم آدم‌های بزرگ را بزنیم باعث می‌شود خیلی‌ها به کشورهای خارجی کوچ کنند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه اکنون شایعه حضور او در تیم‌های دیگر مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در شروع لیگ قهرمانان آسیا و در حساس‌ترین مقطع لیگ برایم تیم پیدا می‌کنند. من برای این کارها ارزش قائل نیستم . به هواداران می‌گویم هر چند در این یک سال به اندازه 10 سال پیر شدم اما با تمام وجود برای استقلال کار می‌کنم و تنها هدفم خدمت به هواداران است. حضور در استقلال بزرگترین افتخار برای من است. می‌بینید که زمان حضور استقلال در دسته 3، زمانی که تیم نهم و سیزدهم بود با افتخار مسئولیت را قبول کردم. حالا یک روز حرف پدیده، یک روز حرف ذوب‌آهن و ... مطرح می‌شود.شما می‌بینید که یک نفر در مورد سایر تیم‌ها صحبت نمی‌کند. این حرف‌ها فقط برای زدن امیر قلعه‌نویی است. بنده مخلص خیلی از اعضای مطبوعات هستم اما بعضی از افراد فقط به دنبال زدن امیر قلعه‌نویی هستند و به تیم‌های دیگر کاری ندارند.

به گزارش فارس وی در پاسخ به این سؤال که او ادینهو را کاملا می‌شناخت اما چرا در دو مسابقه 3 بار این بازیکن دروازه استقلال را باز کرد، اظهار داشت: ادینهو بازیکن خود من است، شما از یوسف‌آبادی، مدیرعامل مس کرمان زمانی که من سرمربی این تیم بپرسید، قرار بود این بازیکن پس از حضور در تست باشگاه به کشورش برگردد و قصد جذب او را نداشتیم یک حرکت از این بازیکن در تمرین دیدم و اعلام کردم بلیت او را کنسل کنید. برای او مربی بدنساز قرار دادیم و 3 هفته روی بدن این بازیکن کار کردیم. سپس او در چند مسابقه پایانی به ما کمک کرد. ادینهو بازیکن خود من است اما او در جام حذفی باعث کنار رفتن ما شد حالا فکر کنید این بازیکن مقابل ما یک پنالتی را از دست می‌داد آن وقت چه داستانی‌های برای ما به وجود می‌آورد. همان حرف‌هایی که علیه جمشیدیان زده شد برای او می‌زدند. من با جمشیدیان دو سال کار کردم. او بازیکنی است که موقع رفتن به زمین قرآن می‌خواند. این کارها نه در دین و نه در سنت ما وجود ندارد. باز هم تأکید می‌کنم اگر آن گل‌هایی که ما خوردیم ملوان در دیدار گذشته دریافت می‌کرد چه حرف و حدیث‌هایی به وجود می‌آمد. امیدوارم با آمدن دولت تدبیر و امید و با فضایی که به وجود آمده از این بگم‌بگم‌ها و آلودگی‌ها دور شویم.

آرزو می‌کنم نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی را به دست بیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
زنده باد امیرخان با حال!

نیازمندی ها