با محمدرضا یزدانی‌خرم، مدیر باسابقه ورزشی

آخرین اشتباهم انجام یک مصاحبه بود

کنایه های یزدانی خرم به علی آبادی

وقتی کشتی بی پدر شد!

من باور نمی کردم به من بگویند برو کشتی. من اصلا نمی دانستم کشتی چیست. زنگ زدم به آقای طالقانی و اجازه گرفتم.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۸
وقتی کشتی بی پدر شد!

در برنامه دیشب نیمه سوم که از شبکه سه پخش شد محمد رضا یزدانی خرم رئیس اسبق فدراسیون کشتی و محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال مهمانان برنامه جواد خیابانی بودند.

در بخشی از برنامه یزدانی خرم در مورد کنار رفتنش از ورزش گفت: «وقتی یک مدیر می آید و خوب کار می کند و یک رشته را به حد برداشت می رساند، بعد این مدیر را برمی داریم یعنی ضد عرق ملی کار می کنیم.»


رئیس سابق فدراسیون والیبال با اشاره به پول هایی که در ورزش خرج می شود، گفت: «آمریکا 90 درصد فدراسیون هایش اسپانسر دارند. در ژاپن اجبار کرده اند که کارخانه ها باید تیم داری کنند. ما هم باید چنین کاری کنیم. ما هم باید از صنعت بیاوریم و در ورزش خرج کنیم. بیاییم همفکری کنیم. نه مثل یک آقایی که اتاق فکر تشکیل داده بود و وقتی در این جلسه من گفتم نباید رئیس تربیت بدنی، رئیس کمیته المپیک شود به آقایان برخورد و جلسه را به هم زدند. یعنی به همین راحتی اتاق فکر به هم خورد.»


یزدانی خرم که گویا در مورد علی آبادی حرف می زد، ادامه داد: «رئیس کمیته المپیک باید این قدر اعتبار داشته باشد که سرمایه بازار را برای ورزش جذب کند، نه اینکه از دولت پول بگیرد. اصلا اسمش رئیس کمیته ملی المپیک است، نه رئیس کمیته دولتی المپیک!»


خیابانی در فرصت کوتاهی خود را نشان داد و وقتی یزدانی خرم گفت مدیران باید ورزشی باشند به او گفت: «خود شما وقتی در دخانیات و پارس خودرو و بنیاد شهید بودید، ورزشی بودید؟»


یزدانی خرم در جواب خیابانی گفت: «بنده در تمام این سمت هایم، ورزش را گسترش دادم. در دخانیات من 8 تیم والیبال تشکیل دادم.» یزدانی خرم در ادامه از کارهای مثبتی که در والیبال انجام داد گفت و اینکه چطور در مدرسه ها استعدادیابی کرده و بلندقدها را جذب والیبال کرده.


یزدانی خرم با تعجب از انتقال خود از والیبال به کشتی گفت و ادامه داد: «من باور نمی کردم به من بگویند برو کشتی. من اصلا نمی دانستم کشتی چیست. زنگ زدم به آقای طالقانی و اجازه گرفتم که آقای طالقانی گفت من دیروز پیش آقایان بودم چیزی به من نگفتند ولی شما بیا و کار کن.»


یزدانی خرم در ادامه از تجربه اش در ورزش استفاده کرد و حافظه قوی اش را یاد آورد. آنجا که خیابانی گفت چطور می شود استقلال و پرسپولیس را خصوصی کرد و هیچ پولی بهشان نداد، یزدانی خرم گفت: «ما بیاییم دارایی های این دو تیم را بدهیم دیگر نیازی نیست بهشان پول بدهیم. همین سالن چمران برای باشگاه پرسپولیس است. دارایی های این دو باشگاه آنقدر زیاد است که شما فکرش را هم نمی توانید بکنید.»


در این لحظه سیدهادی حسینی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس روی خط آمد و چند دقیقه ای در مورد درخواست هایش از وزیر ورزش گفت. حسینی طرحی برای پخش بودجه ورزش برای استان های مختلف موازی با استعدادهای آن استان گفت. یعنی در کشتی برای مازندران بودجه بیشتری در نظر گرفته شود و به استان گیلان بودجه کشتی تعلق نگیرد.


پس از حرف های حسینی، یزدانی خرم از کنار گذاشته گذاشتن خود حسینی در زمان مدیریتش در تربیت بدنی استان مازندران یاد کرد و به حسینی طعنه زد که چرا عباسی را که برای استیضاح به مجلس معرفی کردیم، استیضاح نکردید که حسینی در جواب گفت: «تیم ما برای المپیک حاضر می شد و نمی توانستیم تیم را یتیم کنیم!»


یزدانی خرم با زیرکی خاصی به حسینی یادآور شد: «چطور همین آقای عباسی کشتی را در آستانه مسابقات جهانی بی پدر کرد بعد شما مراعات کردید؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها