ورزش ایران چهره‌های سرشناش زیادی به خود دیده است، اما اگر بحث ورود این چهره‌ها به تولید و فروش تجهیزات ورزشی، وسط باشد بدون شک اولین اسمی که به ذهن خطور می‌کند علی دایی است؛ مردی که از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین «بیزینس من»های ورزش ایران یاد می‌شود.
کد خبر: ۶۰۱۵۲۰
علی دایی؛ لیدر ورزشی‌ها در بازار لوازم ورزشی

در بازار منیریه تولیدی‌های زیادی به اسم صاحبانشان معروف شدند؛ از نهنگی و عقیلی گرفته تا شکاری، اما تولیدی دایی برای جا انداختن اسم خود کاری به مراتب راحت‌تر از همه آنها داشت. سال 1374 اوج دوران فوتبال دایی بود، اما درست در همان روزهایی که او با پیراهن پرسپولیس به میدان می‌رفت، فکر راه‌اندازی تولیدی ورزشی به ذهنش خطور کرد. البته آن زمان نام دایی فقط روی یک فروشگاه گذاشته شد، اما چندی نگذشت که در کنار افتتاح دیگر شعبه‌ها، تولیدی دایی هم فعالیت خود را در بازار لوازم ورزشی آغاز کرد.

پنج سال پس از راه‌اندازی فروشگاه علی دایی، حمید استیلی و افشین پیروانی دیگر همبازیان پیشین دایی در پرسپولیس، با خرید سهام شرکت جورابان وارد عرصه تولید پوشاک ورزشی شدند. البته اوج فعالیت‌های شرکت جورابان در همان اوایل دهه 80 بود و پس از آن با ورود برندهای خارجی، این برند ایرانی بازار خود را از دست داد تا به این ترتیب استیلی و پیروانی هم قید فعالیت در عرصه پوشاک ورزشی را بزنند.

بعد از این دو نفر، نوبت به خداداد عزیزی و کریم باقری رسید تا با خرید بخشی از سهام شرکت تولیدی مجید وارد چرخه تولید لوازم و تجهیزات ورزشی شوند. البته حضور کریم باقری در این عرصه کمرنگ‌تر بود، اما خداداد عزیزی با حضور در تبلیغات محیطی این برند ورزشی، با قرار گرفتن روی بیلبوردها و صفحات روزنامه‌ها به معرفی این برند کمک کرد. تولیدی مجید حالا دیگر نیاز به معرفی ندارد. مجید که به عنوان یکی از حامیان فدراسیون جهانی والیبال فعالیت می‌کند و به برندی بین‌المللی تبدیل شده است، از سوی مجید ساعدی‌فر، فیزیوتراپیست پیشین تیم ملی ایران با هدف تولید و تهیه پوشاک و تجهیزات ورزشی پایه‌گذاری شد.

البته حضور ورزشی‌ها در بازار لوازم ورزشی کشور فقط به فوتبالی‌ها خلاصه نمی‌شود. دو سال پیش هادی ساعی، قهرمان المپیک و جهان هم امتیاز نمایندگی شرکت معتبر لسکون (Lescon) ترکیه را در اختیار گرفت و این فروشگاه را با نام خود در راسته میدان منیریه افتتاح کرد. این نمایندگی از برندهای معتبر محصولات ورزشی در ترکیه است که بیشتر تیم‌های معروف لیگ فوتبال ترکیه از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها