رئیس رسانه ملی در آغاز رسمی تصویربرداری بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی ایران:

معرفی ایران به دنیا با سریال سلمان (+تصاویر)

«سریال سلمان فارسی، نشانه تمدن‌سازی و تأثیرگذاری ایران در جهان است و می‌تواند ایران را به دنیا معرفی کند.»
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱۴
معرفی ایران به دنیا با سریال سلمان (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در بازدیدی که دیشب از لوکیشن سریال سلمان فارسی در جزیره قشم داشت، با بیان این مطلب گفت: این سریال می‌تواند نقشی تاریخی در تمدن‌سازی مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌به آن اشاره فرمودند، داشته باشد.

دکتر علی عسکری با بیان ویژگی‌های خاص حضرت سلمان که چگونه با عبور از تفکرات مختلف زمینی به حقیقت آسمانی دین اسلام و اندیشه ناب نبوی رسید، گفت: حضرت سلمان، شخصیتی ارزشمند است که خوشبختانه داوود میرباقری، متنی قوی درباره ایشان نوشته است و اکنون ما در آستانه ساخت بزرگ‌ترین پروژه سینمایی و تلویزیونی تاریخ ایران هستیم.

رئیس رسانه ملی تأکید کرد با ساخت این سریال، حضرت سلمان برای مردم ایران و جهان، بازنمایی خواهد شد.

بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی ایران از نمای نزدیک

بامداد یکشنبه، منطقه‌ای مابین دو روستای گوری و کانی از بخش حرای جزیره قشم، شاهد برداشت سکانسی از سریال سلمان فارسی است. سکانسی از حضور روزبه یا همان سلمان، در شب عروسی دختر مُنذِر، حاکم قبیله عربی لَخمی‌ها. لخمی‌ها، گروهی از اعراب وابسته به ایران دوره ساسانی بودند که نقش سپر را در برابر حملات اعراب بدوی و ارتش روم بازی می‌کردند.

در این سکانس، روزبه جوان در ابتدای سفر خود که از ایران راهی روم می‌شود، از مناطق مرزی که لخمی‌ها در آن زندگی می‌کنند، عبور می‌کند. جغرافیای خاص منطقه با کوه‌های شنی عجیب در شب، وهم‌آلود و خیره‌کننده است.

در میانه این دشت و کوه‌های عجیب، چندین چادر بدوی برپاست و کنار هر چادری، آتشی روشن. در میانه چادرها، ده‌ها هنرور حرفه‌ای با لباس‌های بنفش و مشکی گرداگرد آتش‌های افروخته‌شده به پایکوبی مشغول‌اند. امشب، سید محمد داوود میرباقری و گروهش در حال تصویربرداری یکی از پلان‌های پرهیاهوی سریال سلمان‌اند. سریالی که بیشتر از 2 قسمت آن در جزیره قشم ضبط می‌شود و گروه تا پایان سال، مهمان قشمی‌ها هستند.

اما امشب، شب خاصی برای سازندگان سلمان است، چون مهمانان ویژه‌ای دارند. مهمانانی که با یکی از آخرین پروازهای شنبه‌شب خودشان را به بندرعباس رساندند. شبانه فاصله میان بندرعباس و قشم را با کشتی طی کردند. دو ساعت از فرودگاه قشم تا محل تصویربرداری رفتند تا با حضورشان در پشت‌صحنه سریال، اهمیت ساخت آن را نشان بدهند.

دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، مرتضی میرباقری، معاون سیما، جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز سیما فیلم، برنا فیروزی، رئیس حوزه ریاست سازمان صداوسیما و محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی این سازمان، مهمانان ویژه بامداد یکشنبه سریال سلمان فارسی بودند.

مدیران ارشد سازمان صداوسیما در این دیدار که از حدود 2 تا 6 بامداد به طول انجامید، از نزدیک در جریان برداشت این سکانس قرار گرفتند. ضمن اینکه در فضایی صمیمی‌که در یکی از چادرها ایجاد شده بود، مشکلات و مسائل پروژه با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان مطرح شد. همتی از بدو ورود رئیس سازمان صداوسیما و هیئت همراه، با گروه از بندرعباس به قشم آمده بود.

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال با بیان ویژگی‌های خاص طبیعی قشم که شباهت فراوانی به جغرافیای بیابان‌های مرزی امپراتوری‌های ایران و روم دارد، خواهان همکاری بیشتر نیروهای منطقه شد تا عقب‌ماندگی زمانی پروژه جبران شود.

رئیس سازمان صداوسیما نیز با تأکید بر حفظ دکورها برای رونق گردشگری منطقه، دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد و از استاندار هرمزگان خواست تا به‌صورت جهادی و نه اداری با این پروژه همکاری کند.

بهترین‌ها در خدمت سریال سلمان

مرتضی میرباقری، معاون سیما هم با تشریح برخی جزئیات ساخت سریال سلمان با تأکید بر اینکه برای ساخت این سریال، بهترین عوامل پشت و جلوی دوربین گرد هم جمع شده‌اند، گفت: به‌احتمال‌زیاد سریال سلمان، ظرف 4 تا 5 سال آینده پخش می‌شود.

داوود میرباقری هم با تشکر از حضور رئیس سازمان صداوسیما و مدیران ارشد رسانه ملی، این حضور را عامل دلگرمی دانست و گفت سلمان، آبروی اسلام و ایران است. امیدواریم بتوانیم تاریخ‌سازی او را در قالب تصویرسازی، به نحو احسن انجام دهیم. او گفت: امیدوارم اتفاق خوبی که روی کاغذ و در قالب فیلم‌نامه افتاده است، در تصویر هم بیفتد.

تصویربرداری سریال سلمان فارسی طبق برنامه از پیش اعلام‌شده از 27 آذر در بیابان‌های استان کرمان کلید خورد. سپس گروه سازنده با عزیمت به جزیره قشم، تصویربرداری بخش‌های دیگری از سریال را آغاز کردند. حضور عوامل سلمان در قشم تا پایان سال 1398 ادامه خواهد داشت. در این پروژه فاخر، بیشتر از 700 بازیگر اصلی و فرعی ایرانی و خارجی حضور دارند و بیشتر از 12 هزار هنرور جلوی دوربین می‌روند. علاوه بر کشورمان، برخی لوکیشن‌های سریال در کشورهایی مانند گرجستان، ترکیه، ارمنستان و مراکش تصویربرداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها