مهرماه هر سال، یادآور آسمانی شدن سه شهید عزیز از خانواده معاونت برون مرزی صداوسیماست و حافظه تصویری ما دوباره از یادآوری صحنه‌های رشادت و شورآفرینی سه قهرمان عرصه رسانه‌های مقاومت یعنی حمید میرزاده، مایا ناصر و سرینا شیم تازه می شود.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۴۲
‌‌مجاهدت‌ های رسانه‌ای در آوردگاه‌های جهانی

به همین بهانه هر سال در چنین روزهایی، با همکاران معاونت برون مرزی رسانه ملی گرد هم می آییم تا یک‌بار دیگر بر لزوم ادامه دادن مسیر هفت شهید گرانقدر شبکه‌هایمان تاکید کنیم.

واقعیت این است که امروز جبهه منازعه بین حق و باطل، به وسعت اندیشه‌ها و قلب‌ها گسترده است و شرکت‌های بزرگ رسانه ای فراقاره ای و جهانی با همه دانش و توان فناورانه خود، مقهور جهان رسانه‌های متفاوت و مستقل در گوشه‌گوشه جهانند که در کار تسخیر دل‌ها هستند.

رسانه‌هایی که حالا هر روز بیش از گذشته در اعماق استراتژیک مقابله با رسانه‌های جریان اصلی غرب ریشه می‌دوانند و استوارتر می شوند.

یمن، بحرین، فلسطین، سوریه، عراق، میانمار، نیجریه و... اکنون به کانون‌هایی از خبر تبدیل شده اند که به مدد رسانه‌هایی چون العالم، پرس تی وی، الکوثر، سحر و...، جهان، تاب چشم فروبستن بر رویدادهای آنها را ندارد و امکان سرپوش گذاشتن بر رخدادهای این پاره‌های مجروح تن دنیا، از رسانه‌های جریان اصلی غرب را ستانده اند.

نه تنها شبکه‌های تلویزیونی عمومی و تخصصی ما که اکنون حتی 33 رادیوی معاونت برون مرزی نیز نقش و جایگاه خود را در این زمینه تثبیت کرده اند و برخی آنها چنان در میان مخاطبانشان شناخته و مورد وثوقند که رقبایشان از نام و برند آنها برای جذب و جلب مخاطب سوء استفاده می کنند.

شکستن انحصار رسانه ای غرب و ورود هماوردطلبانه رسانه‌های برون مرزی ایران در میدان رقابت با رسانه‌های جبهه متخاصم، با علم به بهره مندی این رسانه‌ها از توانمندی و عده بالاتر تنها به کمک انگیزه والا و روحیه خستگی ناپذیر همکارانی است که در ایران و از جای جای جهان دست یاری و همراهی شان در دستان ماست.

مردان و زنانی چون «صهیب المصری» خبرنگار شجاع شبکه الکوثر که چندی پیش حین تهیه گزارش در استان حماه سوریه به شدت مجروح شد و نتوانست در مراسم امسال «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما در مقابله با جنگ نرم» شرکت کند، یا «عقیل المضواحی» که سفرش به ایران به دلیل مشکلات محاصره یمن ناممکن شد، «اسراء البحیصی» که 50 روز در جریان جنگ 50 روزه از فرزندش دور ماند و تحولات غزه را گزارش کرد، «سماح الکحله» که بارها در اثنای گزارش از تحولات سرزمین‌های اشغالی و درگیری نظامیان صهیونیستی با مردم فلسطین مجروح شد، .... یا مرضیه‌هاشمی که بی هیچ دلیلی روزهایی سخت را در زندان آمریکایی‌ها گذراند و ... .

نمونه‌هایی بسیار از طلایه داران مقابله رسانه‌های برون مرزی رسانه ملی با جنگ نرمند که شبانه‌روز تمام تلاش خود را معطوف خنثی کردن توطئه‌های دشمنان رسانه ای ایران و خط مقاومت کرده اند.

بی هیچ تردیدی، صدق و اخلاص و زلالی این عزم و عمل، در پیشگاه حکمت و بصیرت خدای متعال حاضر و نمودار خواهد بود، اگر رسانه‌های برون مرزی صداوسیما همواره علم حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان را به دوش کشند و پاسش دارند. رسانه‌هایی که بی گمان پیشرو و پیشتاز حرکت رسانه‌های مقاومت هستند.

پیمان جبلی - معاون برون مرزی صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها