آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۶۷
زنگ افتتاح جشنواره رادیو به صدا درآمد

به گزارش جام جم آنلاین از کمیته چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، در این مراسم علاوه بر دکتر شاه آبادی معاون محترم صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیران، هنرمندان، برنامه سازان رادیو و مهمانان خارجی حضور دارند.

نورالدین جعفری، دبیر جشنواره پس از قرائت قرآن کریم توسط استاد بین المللی آقای ابوالقاسمی به عنوان نخستین سخنران مراسم با خوشامد به حضار جشنواره گفت: جشنواره و رقابت های رسانه ای بر بستری از رفاقت، در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه قطعا به ارتقاء سطح برنامه سازی منجر خواهد شد. آنچه در هیات های انتخاب و داوری جشنواره مشاهده شد، ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید بود که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

جعفری افزود: طرح موضوعات ارزشی و مهم همچون چهل سالگی انقلاب اسلامی، محیط زیست، صلح جهانی، ایثار و فداکاری، حمایت از کالای ایرانی و دیگر موضوعات مهم در بخش های متفاوت جشنواره و برنامه های شنیدنی و خلاقانه رسیده به جشنواره نشان از همت و جدیت برنامه‌سازان به موضوعات روز دارد که قابل تقدیر است.

دبیر جشنواره چهاردهم رادیو ادامه داد: حضور مخاطب مردمی که این روزها به واسطه فضایی که با نگاه مثبت به آن، می‌توان آن را بستر ارتباطی مناسب رسانه و مردم دانست در بخش مردمی جشنواره نویدبخش ارتباطات موثر رادیو با فضای بیرون استودیو و سپردن کار تخصصی به مخاطب تخصصی است که با استقبال بسیار خوب مخاطبان رسانه همراه شد.

جعفری افزود: در بخش مردمی تعداد 623 اثر با موضوعات مختلف به دبیرخانه واصل شد. همچنین در بخش آزاد 176 – ویژه 15- مستمر 138 عنوان (808 ساعت) – بین الملل 150 برنامه در 8 قالب اعلامی – که جوایز برنامه های برگزیده در افتتاحیه و اختتامیه تقدیم منتخبان می شود.

وی گفت: ششمین اجلاس جهانی صدا با هدف ارتقاء سطح کیفی برنامه های پژوهش محور و مستند و افزایش دانش برنامه سازی مبتنی بر علم روز و تحقیقات میدانی و تخصصی و طرح آخرین نظریات در حوزه رسانه رادیو، فرصتی فراهم کرده است تا مفاخر پژوهش و متخصصان حوزه‌های علوم متفاوت، آگاهی های روز و نتایج پژوهش ها را در اختیار برنامه سازان قرار دهند. امید است برنامه سازان از نتایج و عواید این پژوهش ها که منتشر خواهد شد بهره گیرند و برنامه های موفق و پژوهش محور تولید و ارائه کنند.

جعفری افزود: امیدوارم با همراهی همکاران برنامه‌ساز داخلی و خارجی روزهای خوبی را در جشنواره تجربه کنیم و در کارگاهها و پنل های تخصصی که با هدف آموزش و ارتقای تخصصی سطح برنامه سازی و محتوایی برگزار می‌شود این انتقال تجربه به خوبی صورت گیرد.

دبیر جشنواره بین المللی رادیو خطاب به مهمانان خارجی جشنواره گفت: شما میهمانان محترم خارجی مستضر باشید که ایران دروازه تمدن چندین هزار ساله فرهنگ، تمدن و هنر است از شما به عنوان سفیران هنر از کشورهای مختلف تقاضا دارم در این چند روز، ایران را خوب بشناسید و این هنر شما سفیران خلاق خواهد بود که چهره واقعی ایران را در برنامه های آتی خود، هنرمندانه به جهان معرفی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها