توضیح معاون سیما درباره حواشی ویژه برنامه 2018

ممنوعیت حضور چهره‌های پرخرج خارجی ابلاغ شده بود

دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه درباره عدم حضور کارلوس پویول در ویژه‌برنامه 2018 به جام‌جم گفت: قبل از پاسخ دادن به این سوال باید درباره اصل ضرورت پخش بازی‌های جام‌جهانی توضیحاتی ارائه کنم. رسانه ملی از ماه‌ها قبل خودش را برای پخش حرفه‌ای بازی‌های جام‌جهانی 2018 روسیه آماده کرده بود تا به بهترین نحو انجام شود. همچنین زمان زیادی برای آسیب‌شناسی بازی‌های قبلی 2014 گذاشتیم تا نواقصی را که وجود داشت، برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴۴
ممنوعیت حضور چهره‌های پرخرج خارجی ابلاغ شده بود

وی ادامه داد: به هر حال لکوموتیو این کار، گروه ورزش شبکه سه سیما بود. به همین دلیل برای بهتر انجام شدن کار، تهیهکنندگان حرفهای را درگیر کردیم و قویترین استودیو جامجم که استودیو 11 است را در نظر گرفتیم. این استودیو مجهزترین و بزرگترین استودیوی رسانه ملی است که تجهیزات اچدی برای پخش دارد و با توجه به اهمیت پخش بازیهای جامجهانی، این کار را انجام دادیم و در اختیار برنامه 2018 قرار دادیم.

معاون سیما اشاره کرد: در واقع تلاش کردیم تمهیدات منحصر به فرد در رسانه ملی داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل بازیها را پخش کنیم. به همین دلیل استودیو 11 که مناظرههای انتخابات ریاستجمهوری96 در آن برگزار شده بودرا قرق کردیم. خرید بازیها و آیتمهایی که باید تهیه میکردیم برای 32 تیم که یکی از تیمها هم ایران بود، کار راحتی نبود و اینکه دیالوگهای بین آیتمهای برنامه 2018 را کدام یک از هنرمندان و ورزشکاران بگویند که مورد توجه مردم قرار بگیرد. همه این موارد برنامهریزیشد،انجام شد. ضمن اینکه ما گروههای قوی به روسیه اعزام کردیم تا بتوانیم پشتیبان تیم ملی کشورمان باشیم و بچهها را حمایت و همراهی کنیم.

میرباقری عنوان کرد: خوشبختانه با همه این تمهیدات، اتفاقات شیرین و دلچسبی افتاد و تیم ایران در اولین بازی توانست با یک پیروزی دلچسب و بازی محکم دل مردم ایران را شاد کند. بعد از پیروزی و استقبال مردم، ما به صدر گروه مرگ رفتیم و صدرنشین شدیم، اما این شیرینی با حواشی رو بهرو شد و برخی میخواستند طعم این شیرینی را کم کنند، به همین دلیل شایعه راه انداختند که بازی ایران و اسپانیا مستقیم پخش نمیشود.

معاون سیما با اشاره به حل این سوءتفاهم گفت: این در حالی بود که به هیچ وجه چنین چیزی صحت نداشت و سوءتفاهم بود. روابطعمومی رسانه ملی هم اعلام کرد حتما بازی پخش میشود و این اتفاق هم افتاد و مردم شاهد بازی بسیار عالی و جانانه تیم ملی مقابل تیم پر مدعا و پرستاره اسپانیا بودند که بازی درخشان ایران مورد تحسین دیگر کشورها قرار گرفت. در کنار این قضیه حاشیه دیگری درباره حضور یک فوتبالیست خارجی در برنامه 2018 به نام پویول شکل گرفت.

در واقع بعد از دعوت فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه سال گذشته حواشی زیادی شکل گرفت که لزومی ندارد یک یک چهره خارجی برای حضور چند دقیقهایاش در برنامه ورزشی،
چند صد میلیون پول دریافت کند.

وی ادامه داد: همان موقع رسانه ملی اعلام کرد که هزینه حضور این چهرههای خارجی از سوی اسپانسرها بوده و به هیچ وجه از بودجه صدا و سیما هزینه نشده است. این مساله در رسانه ملی ولو اینکه اسپانسر هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهد مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی و اینکه جلوی حواشی را بگیرد، رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامههای ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو اینکه از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاستهای رسانه ملی است.

میرباقری تصریح کرد: بنابراین ما از ابتدا هم تصمیمی برای حضور کارشناس خارجی در برنامه 2018 نداشتیم.

بهتر است به جای پرداختن به حواشی، انرژی خودمان را برای حمایت از تیم ملی قرار بدهیم. همچنین برنامه سازان نباید درگیر حاشیه شوند و از خلاقیتهای خودشان برای حمایت از ورزشکاران استفاده کنند. هدف ما در رسانه ملی تاکید بر امیدآفرینی است. بنابراین هماهنگی برای حضور کارشناس خارجی صورت نگرفته بود.

معاون سیما در پاسخ به این سوال که برخی اظهار کردهاند که رسانه ملی به خاطر پوشش ظاهری پویول با حضورش مخالفت کرده است؟ توضیح داد: شایعه عدم حضور این کارشناس به دلیل ظاهرش از سوی بی.بی.سی بوده و رسانه ملی این مساله را صد در صد تکذیب میکند.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها