رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فنآوری رسانه بر حمایت و تعامل بیشتر با شرکت های دانش بنبان در جهت خودکفایی در حوزه فنآوری رسانه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۵۵
حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف خودکفایی فنی دنبال می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ،رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم ، نهضت تولید محتوا در فضای مجازی را در صدر برنامه‌های درحال اجرای رسانه ملی دانست و گفت: در آینده شاهد پیشرفت بیش‌تر در فضای مجازی خواهیم بود و این نظریه را به اثبات می‌رسانیم که برودکست‌ها باید بمانند و با حداکثر استفاده از فضای مجازی، خود را بیش‌‌تر در معرض دید مخاطب قرار دهند.

رئیس رسانه‌ملی با بیان اینکه باید برای استفاده از تولیدات کاربران در فضای مجازی برنامه‌ای دقیق داشته باشیم، گفت: بعد از پشت سر گذاشتن تولیدات حرفه‌ای در فضای مجازی در آینده با تولیدات نیمه‌حرفه‌ای، به‌ویژه تولیدات ویژه کاربران مواجه خواهیم بود و متخصصان فنی ما باید خود را برای این موضوع و استفاده از این تولیدات آماده کنند.

دکتر عسکری اهتمام به مطالعات راهبردی در حوزه فنی و آینده‌پژوهی و طراحی بهتر برای آینده را از اولویت‌های معاونت توسعه و فناوری رسانه دانست و افزود: تلاش برای تولید علم در همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و اهمیت دادن به خلاقیت، نوآوری و هوشمندی در موج‌‌آفرینی از اهم برنامه‌های آینده ما در رسانه ملی خواهد بود.

ضرورت درهم‌تنیدگی حوزه فنی با حوزه محتوا

رئیس رسانه ملی بر حمایت از خودکفایی در صنعت رسانه و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و تصریح کرد:در حال حاضر صدا و سیما 90 درصد تجهیزات مورد نیاز خود را به همین شرکت های داخلی سفارش می دهد و حمایت از این شرکت ها را وظیفه خود می داند .

دکتر عسکری به کیفیت بالای آثار ارائه شده در نمایشگاه فن آوری های نوین رسانه در بخش جنبی این همایش اشاره کرد و افزود: فن آوری های ارائه شده در بسیاری از موارد در مقایسه با نمونه هایی که شرکت های بزرگ دنیا ارائه می کنند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و میهمانان خارجی اجلاس هم از اینکه مهندسان ما موفق به دست یابی به تولید این تجهیزات شده اند متعجب هستند.

وی جذب و تربیت نیروی متخصص، متعهد و انقلابی را از دیگر برنامه‌های مهم رسانه ملی خواند و با بیان اینکه حوزه فنی باید درهم‌تنیدگی‌اش را با حوزه محتوا بیش‌تر کند، گفت: برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های پیش‌بینی نشده، ساماندهی مراکز داده، آرشیو دیجیتال و یکپارچه‌سازی آن در سازمان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

دکتر عسکری به مخاطب بیش از 80 درصدی تلویزیون و بیش از 33 درصدی رادیو اشاره کرد و افزود: در فضایی که رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ها بزرگ‌ترین تهاجم فرهنگی تاریخ را به سمت ملت ایران د‌ارند، چنین مخاطبی نشانه اثرگذاری سازمان صداوسیماست.

رئیس سازمان صداوسیما برای ارتقای جایگاه رسانه ملی و تبدیل شدن آن به رسانه جهانی تأکید و تصریح کرد: سازمان صداوسیما حدود 66 شبکه تلویزیونی و 90 شبکه رادیویی دارد و یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های برودکست دنیاست. وی افزود: رسانه ملی یکی از پاکیزه‌ترین، قدرتمندترین و اثرگذارترین رسانه‌هاست و باید همچنان به سمت پیشرفت حرکت کند، چراکه هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وظیفه سنگین رسانه ملی برای مهار آسیب‌های فضای مجازی

رئیس سازمان صداوسیما به آسیب‌های فضای مجازی و اینترنت اشاره و تصریح کرد: باید در عین استفاده از ظرفیت‌های فراوان شبکه‌ جهانی اینترنت و فضای مجازی، آسیب‌های آن را مهار کنیم که در این میدان سخت وظیفه رسانه ملی بسیار سنگین است.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه ملی همواره در کنار ملت ایران از زمان انقلاب، جنگ و پس از جنگ حضور داشته‌است، گفت: صداوسیما همواره با مردم خندیده و گریسته است و این پیوند همیشگی است و تقویت خواهد شد.

دکتر عسکری به شکست دشمن در جنگ در مقابل ملت ایران اشاره کرد و گفت: نظام سلطه بعد از شکست در این جنگ با هجوم به فرهنگ این ملت، جنگی بزرگ را در عرصه نرم آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد و از آنجا که رسانه ملی دارای قدرت فراوانی در حفظ فرهنگ و هویت ملت ایران بوده است، آن‌ها همیشه تلاش کرده‌اند که این رسانه، میدان‌دار صحنه فرهنگ کشور نباشد.

رئیس سازمان صدا و سیما به پیشرفت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌کننده با صداوسیما در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این شرکت‌های دانش‌بنیان در تراز جهانی کار می‌کنند و همپای آن‌ها در سراسر دنیا ، به عدد انگشتان دست هم نمی‌‌رسند و این نشانه توانمندی جوانان این مملکت است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه ارتباطات سازمان صداوسیما در عرصه بین‌‌الملل فراوان است، گفت: همان‌طور که حضور چهره‌های بین‌المللی در عرصه رسانه را در این همایش می‌بینیم، امیدواریم این همکاری‌ها و تعاملات هر روز بیش از گذشته گسترش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها