مادربزرگ‌ها از فردا شب به شبکه یک می‌آیند

روایت چادر گلدار و ماشین قرمز

همه مادربزرگ‌ها چادر گلدار به سر ندارند و با چای و باقلوا از فرزندان و نوه‌هایشان پذیرایی نمی‌کنند. بعضی از آنها هم دوست دارند از جوان‌ها عقب نمانند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۷۸
روایت چادر گلدار و ماشین قرمز

به گزارش جام‌جم، اپیزود «چادر گلدار» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و کارگردانی محسن یوسفی داستان دوستی دو مادربزرگ کاملا متفاوت است که یکی چادر گلدار دارد و آن یکی ماشین قرمز!

نقش این دو مادربزرگ را مینا جعفرزاده و مهتاج نجومی بازی می‌کنند. رامین ناصر‌نصیر، علیرضا استادی، سوگل طهماسبی، محمد رسول صفری، افشین نخعی، سمیرا حسینی، شبنم معززی، خسرو احمدی و فرشید صمدی پور نیز از جمله بازیگران این مینی سریال هستند.

«چادر گلدار» از فردا شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک به نمایش در می‌آید.

چادر گلدار و چند اپیزود دیگر

«چادر گلدار» یک مینی‌سریال شش قسمتی از مجموعه «روزهای بهتر» است. تاکنون از این مجموعه اپیزودهای «نامه آخر»، «دیگری»، «گذر از مه»، «چارگاه»، «بیم و امید» و «آفتاب‌خیزان» از شبکه‌های یک و سه به نمایش درآمده است.

احمد زالی که تهیه‌کنندگی مجموعه «روزهای بهتر» را برعهده دارد، درباره این اپیزود گفت: برای ما تنوع ژانر و موضوع اهمیت دارد. در این اپیزود بعد از مدت‌ها داستانی را شاهد خواهیم بود که قهرمانش یک مادر بزرگ است و درباره دنیای مادربزرگ‌هاست. قهرمان این اپیزود، تلاش می‌کند گره‌های زندگی نوه‌اش را باز کند.

این تهیه‌کننده، اپیزود «چادر گلدار» را بسیار لطیف توصیف کرد و افزود: در این مینی سریال دو مادربزرگ کاملا متفاوت را می‌بینیم که از تضاد شخصیت آنها، موقعیت‌های شیرین و دیدنی خلق می‌شود.

زالی درباره سایر اپیزودهای این مجموعه توضیح داد: بعد از «چادر گلدار» به ترتیب اپیزودهای «تنها در تهران» به کارگردانی نوید میهن‌دوست، «کهنه سرباز» ساخته علیرضا محمودزاده و «شاهد» به کارگردانی محمد کرمانشاهی پخش خواهد شد.

بر اساس توضیحات زالی، هر کدام از این اپیزودها شش قسمت دارند و در مجموع «روزهای بهتر» با چهار اپیزود شش قسمتی، از این جمعه در شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

به امید روزهای بهتر

ساخت مجموعه‌های اپیزودیک گاهی می‌تواند از ساخت سریال‌های بلند هم دشوارتر باشد؛ چرا که به تعداد اپیزودها باید پیش‌تولید انجام شود، اما تهیه‌کننده «روزهای بهتر» معقتد است این مجموعه یکی از منسجم‌ترین اقدامات صدا و سیما برای تولید مینی‌سریال‌های تلویزیونی است.

او در این باره گفت: تولید مینی‌سریال‌ به‌صورت متمرکز اما با تنوع ژانر و موضوع، برای تماشاگرانی تولید می‌شود که سریال‌های کوتاه را دوست دارند. همچنین این سریال‌ها، برای فاصله بین سریال‌های بلند تلویزیون مناسب هستند و نیاز تلویزیون به پخش آثار مناسبتی را نیز فراهم می‌کنند.

زالی در این زمینه به اپیزود «نامه آخر» از این مجموعه اشاره کرد که در هفته دفاع مقدس از شبکه سه پخش شد.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر»، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در معاونت سیما و گروه فیلم و سریال شبکه یک، یک هدف جانبی را نیز دنبال می‌کند. زالی درباره این هدف توضیح داد: سعی داریم در روند تولید این مجموعه‌ها نیروهای جوان اما متخصص و کارآمد را معرفی کنیم؛ از نویسنده و کارگردان گرفته تا صدابردار و تدوینگر و حتی آهنگساز.

به گفته زالی در کنار کارگردان‌هایی چون بیژن میرباقری، نوید میهن‌دوست و داوود بیدل، کسانی هستند که برای اولین بار کارگردانی یک سریال را برعهده دارند، اما همه آنها پیشتر تجربیاتی کسب کرده و فیلم‌کوتاه ساخته‌اند.

این تهیه‌کننده گفت: با روزهای بهتری یک گروه از کارگردان‌های مستعد، توانمند و با اخلاق را به تلویزیون معرفی کرده‌ایم.

ام‌البنین دیوسالار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها