مستند «در پناه بلوط» در بیستمین جشنواره «Gran Paradiso» ایتالیا موفق به کسب جایزه شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۷۳
سنجاب های ایلامی باردیگر برای کشور افتخار آفریدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل امور بین الملل سازمان صدا و سیما، از میان آثار ارسالی واحد جشنواره­ های بین المللی اداره کل امور بین الملل صدا و سیما به جشنواره «Gran Paradiso»، مستند «در پناه بلوط» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نورمحمدی، برنده جایزه فنی 1500 یورویی «Parco Nazionale» بخش بین الملل این جشنواره شد.

در این بخش 10 اثر برگزیده از سراسر جهان به رقابت پرداختند که «در پناه بلوط» موفق به کسب جایزه این جشنواره و دریافت لوح تقدیر «بهترین اثر» بخش فنی شد.

در بیستمین دوره برگزاری جشنواره گرن پارادیزو ایتالیا، تهیه کننده ها و کارگردان های مطرح و معتبر جهانی در زمینه حیات وحش حضور داشتند.

مهدی نور محمدی، کارگردان مستند در پناه بلوط درباره این اثر چنین توضیح می‌دهد: سنجاب یک موجود خیلی باهوش و جذاب است و تصویر؛ یک زبان مشترک جهانی است، زبانی که همه آدم ها آن را می فهمند وهیچ نیازی به ترجمه نیست. بدین خاطر تصمیم گرفتم «در پناه بلوط» فقط با زبان تصویر باشد و تصویر، خود، بیانگر همه وقایع باشد.

مستند 55 دقیقه ای «در پناه بلوط» (Sheltered In Oaks) به سفارش سیمای استانها با هدف معرفی سنجاب ایرانی و نشان دادن همزیستی این حیوان و درخت بلوط در شبکه ایلام تولید شده است.

مهدی نور محمدی با این مستند که پیرامون زندگی سنجاب ایرانی است تا کنون توانسته، معتبرترین جوایز جشنواره های داخلی و بین المللی را بدست آورد.

این مستند، سنجاب ایرانی را به عنوان یکی از جانورانی که در پناه درخت بلوط زندگی می کند به بیننده معرفی می کند و وابستگی حیات این جونده کوچک به جنگل های بلوط را به تصویر می کشد.

سال گذشته نیز این مستند، «جایزه بهترین فیلم» جشنواره بین المللی طبیعت نامور بلژیک را ازآن خود کرد.

جشنواره زیست محیطی «گرن پارادیزو» توسط بنیاد «Paradiso» با مشارکت وزارتخانه های کشاورزی، محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی وگردشگری ایتالیا هرساله در پارک ملی شهر Cogneبرگزار می شود که امسال نیز این جشنواره مرداد ماه سالجاری در ایتالیا برگزار شد.

علاوه بر این پس از شمارش آرای تماشاگران «در پناه بلوط» به عنوان سومین فیلم انتخابی از نگاه تماشاگران در جشنواره بیستم نام گرفت.

گفتنی است؛ تصویر صحنه ای از فیلم در پوستر اصلی و دعوتنامه جشنواره امسال مورد استفاده قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها