پخش مجموعه تلویزیونی «پنچری» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام از امشب ساعت 21 از شبکه سه سیما آغاز می‌شود. بازپخش این سریال روز بعد به ترتیب ساعت یک و 30 دقیقه، 9 و 30 دقیقه و 14 و 30 دقیقه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۹۰
«پنچری»  طنز شیرین اجتماعی

این مجموعه روایتگر داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد که او برای رسیدن به خواسته‌اش همه اطرافیانش را به چالش می‌کشد.

به گزارش جام‌جم، سریال پنچری در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده و روزهای پایانی تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد.

در این مجموعه غیر از مهران غفوریان و اشکان اشتیاق که در نیمه‌راه به گروه اضافه شده‌اند، یوسف تیموری نقش حمید را بازی می‌کند.

حمید لولایی (عمو پرویز)،‌ رضا نیکخواه (حبیب)، زهره فکور (افسانه)، مائده طهماسبی (آشفته)، مریم سعادت (متانت)، سولماز غنی (نگار)، شهین تسلیمی (پوران)، شهره سلطانی (دنیا)، رضا داوودنژاد (قادر)، بهشاد شریفیان (بهشاد)،‌ فرزاد حاتمیان (سرایدار)، نازگل فرنقی (دختربچه)، حمید غلامی (نگهبان شرکت) و... به ایفای دیگر نقش‌ها می‌پردازند.

قصه جذاب و تماشایی

مهران مهام، تهیه‌کننده مجموعه پنچری درباره تولید این اثر به جام‌جم گفت: تم این مجموعه اجتماعی، کمدی و شیرین است و به معضلات اجتماعی همچون سخت گرفتن در امر ازدواج می‌پردازد. قصه از یک سختگیری در ازدواج شروع می‌شود که در نهایت منجر به پیش آمدن مشکلاتی خواهد شد. در این سریال به سبک زندگی ایرانی می‌پردازیم. با توجه به این‌که در ماه رمضان امسال سریال کمدی نداشتیم، امیدواریم با مجموعه پنچری لبخند را بر لب مردم بنشانیم.

وی ادامه داد: البته باید به این مساله تاکید کنم که حساسیت زیادی برای نگارش فیلمنامه داشتیم و علاقه‌مند بودیم داستان سریال پنچری با تمرکز بیشتر نوشته شود تا یک قصه جذاب و تماشایی برای مخاطب تلویزیون باشد. امیدواریم بتوانیم نظر مردم را جلب کنیم و از تماشای سریال لذت ببرند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که کمدی این مجموعه موقعیت است یا کلامی، توضیح داد: تماشاگران سریال پنچری می‌توانند شاهد کمدی موقعیت و کلامی به شکل توامان باشند. در مجموع، فضای کار شیرین است و همه گروه تلاش کرده‌اند با یک کار خوب مردم را سرگرم کنند.

مهام درباره تجربه همکاری دوباره با برزو نیک‌نژاد در کسوت کارگردان گفت: ما دوست هستیم و با هم تفاهم کامل داریم. این اعتماد دو طرفه باعث شده بخش موسیقی، تدوین و ساخت تیتراژ به عهده خودم باشد. جالب است که نیک‌نژاد می‌گوید همیشه در کارهایش هنگام ساخت تیتراژ یا تدوین حضور دارد، اما چون به هم اعتماد داریم این بخش را به من سپرده است. مسلما تعامل سازنده به نتایج خوب هم ختم می‌شود.

ویژگی‌های متفاوت شخصیت‌ها

برزو نیک‌نژاد، کارگردان درباره تفاوت فضای این مجموعه با دیگر ساخته‌های تلویزیونی‌اش گفت: مجموعه پنچری هم در جهت دیگر کارهایی است که ساخته‌ام، فقط سعی کردم قصه به روزتر بوده و رنگ و بوی تازه‌ای داشته باشد. کار برای شبکه سه است و با یک قصه و شخصیت‌های متفاوت میزبان مردم خواهیم بود.

وی عنوان کرد: علاقه‌‌مندم مردم با شخصیت‌های قصه‌ هایم کاملا همذات‌پنداری کنند، به همین دلیل در این مجموعه اتفاقات شادی ‌آور و مفرحی را برای مردم طراحی کرده‌‌ایم. هر یک از شخصیت‌های این مجموعه ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

این کارگردان درباره نگارش همزمان فیلمنامه و تصویربرداری گفت: هر کاری سختی‌های خودش را دارد و بچه‌های گروه تلاش می‌کنند تا کار به بهترین شکل انجام شود و شرمنده مردم نشویم. بنابراین سعی خودمان را می‌کنیم. البته فیلمسازی کار سختی است اما وقتی مردم نتیجه را ببینند و بپسندند و دوست داشته باشند، خستگی از تن‌مان درمی‌رود.

مشکلات یوسف تیموری!

یوسف تیموری در طول این سال‌ها در مجموعه‌هایی چون مجید دلبندم، این چند نفر، قطار ابدی، آشتی‌کنان، زیر آسمان شهر، کوچه اقاقیا، زندگی به شرط خنده، قرارگاه مسکونی، بچه‌های نسبتا بد، آمین، سایه سلطان و سه دونگ سه دونگ بازی کرده است.

این بازیگر در سریال پنچری نقش محوری حمید را به عهده دارد. حمید، تحصیلکرده است و مسئولیت یک شرکت را به عهده دارد که با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. این بازیگر در این مجموعه تلاش کرده بازی متفاوتی نسبت به کارهای قبلی‌اش داشته باشد.

حمید لولایی نیز در این مجموعه نقش عمو پرویز را بازی می‌کند که حمید را بزرگ کرده است. او وضع مالی خوبی دارد و حالا در خانه سالمندان زندگی می‌‌کند. رضا داوودنژاد در سریال‌های تلویزیونی‌ همچون خورشید و ماه، پشت کنکوری‌ها، زندگی به شرط خنده، فراموشی، نون و ریحون نقش‌هایی متفاوت تجربه کرده است. وی در پنچری نقش قادر را بازی می‌‌کند و همبازی‌‌اش یوسف تیموری است.

زهره فکورصبور و ایفای نقش افسانه

زهره فکورصبور نقشی محوری را در مجموعه تلویزیونی پنچری دارد. مهام درباره نقش او گفت: افسانه نقش مقابل قادر (رضا داوودنژاد) را بازی می‌کند. قادر خاطرخواه افسانه است اما درگیر ماجرایی می‌شود و بر اثر اتفاقی از حق طلاق استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: نقش مقابل یوسف تیموری را هم سولماز غنی بازی می‌کند که نقش نگار را به عهده دارد. البته شخصیت نگار تا حدودی جدی است.

این تهیه‌کننده درباره حضور چهره‌های کمدی در این مجموعه گفت: من با اکثر بازیگران سریال پنچری سال‌هاست کار کرده‌ام، غیر از رضا داوودنژاد که برای اولین بار با یکدیگر همکاری می‌کنیم. ما در این مجموعه بیشتر از حضور بازیگران کمدی بهره می‌بریم و فضای کار بسیار دوستانه است. با این که شش ماه تصویربرداری زمان برده، اما گروه به هیچ وجه خسته نشد و همه مثل یک خانواده کنار هم هستیم.

فاطمه عودباشی - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها