• 2 2
  • 0

دیگ و سه پایه

طرز تهیه خوراک فلفل دلمه‌ای

دوشنبه 9 بهمن 1391 ساعت 11:00
فلفل دلمه ای یکی از کم کالری ترین سبزیجات است و به لاغر شدن کمک می کند . از فلفل دلمه میتوان برای پیشگیری از بروز سرطان هم استفاده کرد . در این نوشتارطرز تهیه خوراک فلفل دلمه ای را آموزش می دهیم .

مواد لازم :

  •  2عدد فلفل دلمه ای بزرگ
  •  چند شاخه برگ گشنیز
  •  1 عدد پیاز متوسط
  •  3/4 پیمانه نارگیل خرد شده
  •  1 قاشق سوپ خوری تمبر هندی
  •  1 قاشق سوپ خوری تخم خردل
  •  1/2 قاشق سوپ خوری تخم گشنیز
  •  1/2 قاشق سوپ خوری کنجد
  •  1/4 پیمانه بادام زمینی
  •  نمک و فلفل قرمز تند تازه و روغن به میزان دلخواه
  •  برگ گشنیز برای تزئین

طرز تهیه :

  •  1 – فلفل دلمه ای ها را خرد کنید به طوری که تکه های خرد شده درشت باشند و کنار بگذارید , پیاز و برگ های گشنیز را هم خرد کنید .
  •  2 – در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز و فلفل دلمه ای را  به طور جداگانه کمی تفت دهید . سپس آنها را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید .
  •  3 – نارگیل خرد شده را هم همراه با بادام زمینی , فلفل قرمز تازه و تمبر هندی کمی بکوبید . آنها را در ظرفی بریزید , به میزان لازم آب اضافه کنید و بگذارید تا  خمیر بپزد و آبکی نشود .
  •  4 – دوباره در تابه کمی روغن بریزید و کنجد , تخم گشنیز و تخم خردل را تفت دهید . حالا پیاز و فلفل دلمه ای و بقیه مواد را اضافه کنید . غذا را در ظرف مورد نظر ریخته و با برگ های گشنیز تزئین کنید .

 

  • منبع :  گروه آشپزی کلیشه
به اشتراک گذاری
کد خبر : 912829070386637542
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته