روابط زناشویی از مهم‌ترین معیارهای کنترل و حفظ رابطه میان زن و شوهر است.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۷۲
توقع‌تان از رابطه زناشویی چیست؟

توانایی برقراری رابطه مطلوب و با‌کیفیت می‌تواند با کاهش استرس و تنش در خانواده، حس امنیت و رضایت خاطر را در طرفین ایجاد کند و به تحکیم بنیان خانواده کمک کند. از طرف دیگر نبود رابطه مناسب، باعث دلسردی در طرفین می‌شود و در صورت ادامه‌دار شدن آن می‌تواند منجر به سست‌شدن بنیان خانواده شود.

همان طور که می‌دانید عامل زمینه‌ای و پنهان موارد زیادی از طلاق در سطح جامعه، اختلالات جنسی و رضایت نداشتن طرفین از رابطه است.

نکته ابتدایی ولی مهم، در برخورد با این مشکل به منظور پیشگیری از بروز آن، رسیدن به خودشناسی مطلوب در زمینه جنسی است. این که فرد از توانایی‌های جنسی خود آگاهی پیدا کند و تمایلات جنسی‌اش را درک کند و در صورت وجود نقص، مانند اختلالاتی چون زود‌انزالی و اختلال نعوظ، ابتدا آن را بپذیرد و در ادامه نسبت به رفع آن اقدام کند.

خوشبختانه امروز با شروع به کار روان‌شناسان فعال در زمینه روابط زناشویی، خیلی از انحرافات جنسی و اختلالات و مشکلات قابل کنترل و درمان است.

بعد از شناخت و رفع مشکلات جنسی خود و گاهی انحرافات جنسی، نوبت آن است که فرد به آگاهی و شناخت صحیحی در مورد ویژگی و عملکرد جنسی شریک آینده خود برسد. در واقع توقعات خود را از طرف مقابل در مورد روابط زناشویی بداند و این آگاهی را در انتخاب شریک خود، درنظر داشته باشد.

همیشه مشکلات اصلی بعد از گذر دوره‌ای نه‌چندان طولانی از ازدواج شروع می‌شود. با گذر از دوره آشنایی و ماه‌های اولیه ازدواج، با بروز یکنواختی، مشکلات آرام آرام نمایان می‌شوند.جلوگیری از بروز یکنواختی در رابطه، می‌تواند کلید موفقیت باشد.

روابط زناشویی به عنوان قسمت مهمی از رابطه زن و شوهر باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و از آن چشم‌پوشی نشود. اهمیت به خواسته‌های صحیح طرفین در رابطه و همچنین اقدام برای رفع مشکلات جنسی الزامی است.

همچنین انجام رابطه زناشویی با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن زمان مشخص برای آن می‌تواند به حفظ ارزش آن کمک کند. یکی از موارد قابل اهمیت دیگر، رعایت اصول بهداشتی حین رابطه به منظور جلوگیری از دلزدگی حین رابطه است.کلام آخر این که ناراحتی‌ها و توقعات خود را در رابطه با همسرتان مطرح کنید، خجالت نکشید و نسبت به رفع مشکلات‌تان اقدام کنید.

دکتر سلمان اسلامی - متخصص اورولوپی کلیه و مجاری ادراری / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها