سرگیجه و از دست دادن تعادل در افراد می‌تواند نشان دهنده یک بیماری خاص باشد.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۸۹
بیماری‌هایی که تعادل شما را به‌هم می‌زنند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات در هنگام نشستن یا ایستادن دچار سردرد و سرگیجه می‌شویم که ممکن است این حالت نشانه وجود یک بیماری در بدن باشد که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد. در ادامه این مطلب با بیماری‌هایی که نشانه آن‌ها از دست دادن تعادل بدن است آشنا خواهید شد.

دیابت کنترل نشده

امروزه بعضی از افراد جامعه دچار بیماری دیابت هستند و اگر این عارضه به خوبی کنترل نشود می‌تواند باعث اختلال در بینایی، نارسایی کلیوی، آسیب‌های عصبی، اختلالات کلامی، مشکلات جدی در پا‌ها و عدم تعادل شود. افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید همیشه با رعایت اصول تغذیه‌ای تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

مشکلات گوش داخلی

مشکلات گوش داخلی در افراد به علت بروز عفونت های ناشی از آن اتفاق می‌افتد و در صورتی که به پزشک مراجعه نشود ممکن است فرد تعادل خود را از دست دهد.

میگرن

افراد مبتلا به میگرن به علت اینکه بیش از پیش نسبت به نور و صدا حساس می شوند و تحمل این شرایط برایشان دشوار است گاهی تعادل خود را از دست می‌دهند. همچنین در این افراد مغز به درستی نمی تواند محرک های بیرونی را از سیستم بینایی دریافت کرده و با آنها برخورد کند در نتیجه مشکل سرگیجه و اختلال دید بروز کرده و تعادل فرد به هم می خورد. طبق تحقیقات دانشمندان سرگیجه های ناشی از میگرن باعث به وجود آمدن انقباض شاهرگ و جریان خون کم به سمت مغز و در نهایت بر هم خوردن تعادل در بدن فرد می شود.

درد پا

یکی دیگر از عوامل بر هم خوردن تعادل بدن به بیماری های پا مربوط می شود. بروز پینه، میخچه، خار پاشنه و پادرد می تواند روی ثبات فرد تاثیر گذاشته و خطر افتادن یا لیز خوردن آنها را بالا ببرد.

فشار خون پایین

در صورت نرسیدن اکسیژن کافی به مغز باید شاهد فشار خون پایین در افراد باشیم که در این صورت تعادل فرد به هم خورده و با سیاهی چشم و سرگیجه روی زمین خواهند افتاد. اگر اعداد پایین‌تر از ۶۰ روی ۹۰ باشند به معنای پایین بودن فشار خون است.

پارکینسون

اختلال در سیستم عصبی می تواند باعث اختلال در سطح تعادل بدن شود. برای مثال بیماران مبتلا به ام اس یا پارکینسون، افراد با تجربه سکته مغزی و مبتلایان به آرتروفی به علت نبود کنترل درست روی پاها و دست هایشان بیشتر در معرض عدم تعادل در بدن قرار می گیرند.

مصرف برخی داروها

بهتر است بدانید که استفاده مکرر از دارو در زمان بیماری ها به منظور بهبود سلامت جسمانی می تواند در کوتاه مدت باعث ایجاد سرگیجه و اختلال در بینایی شوند که در این صورت تعادل بدن معمولا از بین می رود و بر زمین می‌افتد پس بهتر است به منظور حفظ تعادل در بدن مصرف دارو را کاهش دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها