برای این که استخوان‌های سالم و مقوی داشته باشید باید میزان مصرف کلسیم و فسفرتان مساوی باشد.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۲۳
غذایی که موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مفید‌ترین و موثرترین ماده غذایی در حفظ اندام، گیاه جو است. در گیاه جو مواد آنتی‌اکسیدانی فراوانی یافت می‌شود و در چربی‌سوزی و تناسب اندام بسیارموثر است.

برای این که استخوان‌های سالم و مقوی داشته باشید باید به میزان یکسان و برابر کلسیم و فسفر مصرف کنید. زیرا جذب این دو ماده عکس یکدیگر است و بالا بودن مصرف هر یک باعث دفع دیگری می شود. فسفر‎ ‎و مس موجود در جو می‌تواند سلامت کلی استخوان‌ها را ‏تضمین کنند. وجود فسفر به درمان و نگهداری استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.

جو و خواص آن

اگر به بیماری‎ ‎پوکی استخوان‎ ‎مبتلا هستید می‌توانید از جو به عنوان درمان طبیعی بهره ببرید. کلسیم‎ ‎یکی از عناصر ضروری برای محافظت از استخوان‌هاست ‎. آب جو نیز چند برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. به همین دلیل بهتر است در برنامه غذایی خود آب جو را قرار دهید. منگنز‎ ‎موجود هم در جو به همراه ویتامین‎ B ‎ می‌توانند ‏سلامت روده را تضمین کنند. انواع مختلفی جو وجود دارد که دارای ارزش‌های تغذیه‌ای متفاوتی هستند. جوی ‏کامل (سبوس دار) دارای بیشترین ارزش تغذیه‌ای است و می‌تواند برای افراد بسیار مفید ‏باشد‎.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف ‏جوی سبوس دار می‌تواند سطح قند خون را تا حد زیادی تنظیم کند. جو موجب سلامتی بدن می شود زیرا دارای آمینواسید ضروری است. این موضوع به این معناست که ‏جو می‌تواند یک پروتئین کامل در‎ ‎رژیم غذایی‎ ‎افراد باشد. تحقیقات بدست آمده نشان می‌دهند که در ‏سال‌های اخیر رژیم غذایی ما حاوی مواد مغذی مهمی نبوده است پس بایددر برنامه غذایی خود تجدید نظر کنیم.

رفع یبوست

این ماده سرشار از فیبر است و می‌تواند به عنوان ‏منبع سوختی برای باکتری‌های خوب موجود در روده عمل کند. این باکتری‌ها به تخمیر شدن ‏محتوای فیبر در بدن کمک می‌کنند. در نتیجه اسید بوتیریک ایجاد شده به عنوان سوخت اصلی و ‏اولیه برای سلول‌های روده کار می کند.

‎آترواسکلروز شرایطی است که در آن دیواره شریان‌ها ‏ضخیم‌تر می‌شود. این فرایند معمولا به خاطر رسوب موادی همچون کلسترول رخ می‌دهد. جو ‏سرشار از نیاسین است که از افزایش سطح کلسترول خون جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به ‏بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد. زنان یائسه که فشار خون بالا، کلسترول زیاد یا ‏بیماری‌های قلبی-عروقی دارند بهتر است ۶ بار در هفته جو مصرف کنند‎.

جو می‌تواند به زنان در پیشگیری از پیشرفت سنگ کیسه ‏صفرا کمک فراوانی کند. از آنجایی که این ماده سرشار از فیبر نامحلول است می‌تواند به کاهش ‏ترشح اسید صفراوی کمک زیادی کند، همین امر موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح ‏تری گلیسیرید خواهد شد. جو می‌تواند به راحتی یبوست را رفع کند، برای به حرکت وا داشتن مواد درون روده وجود فیبر ضروری است. افرادی که از مشکلات روده رنج می‌برند با استفاده از خواص جو دو سر می‌توانند بیماری خود را رفع کنند.

خواص جو

هر فنجان جو دو سر پرک حاوی ۸ گرم فیبر محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول موجود در جو دو سر آب را جذب خواهد کرد پس برای رفع یبوست، کم کم میزان فیبر مصرفی‌تان را افزایش دهید، تا بتوانید مانع بروز گاز در معده، نفخ و اسهال شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها