داشتن مو‌های سالم فقط صرف خرید شامپو یا نرم کننده مناسب نیست. اسراری برای سلامت مو‌ها وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۵۴۴۸
۱۴ راهکار برای داشتن مو‌های سالم

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، حداقل ۲-۳ بار در هفته مو‌های خود را بشویید. آب از میزان روغن طبیعی و رطوبت مو‌ها می‌کاهد و مو‌ها را شکننده و آسیب پذیر می‌کند.

از یک شامپو با کیفیت خوب استفاده کنید

همه شامپو‌ها برای سلامتی مو‌های شما مناسب نیستند. برخی از شامپو‌ها حاوی مواد شوینده‌ای هستند که بسیار آسیب رسان‌تر از سایرین هستند.

واقعیت این است که تمام شامپو‌ها عناصری دارند که روغن و رنگ مو‌ها را تغییر می‌دهد. هنگام خرید شامپو دقت کنید موردی را انتخاب کنید که آسیب‌ها را ترمیم کند و حاوی پروتئین‌هایی برای تقویت مو باشد.

غذا‌های سالم بخورید

خوردن غذا‌های سالم نقش اساسی در سالم سازی مو‌های شما دارد. غذا‌های سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند روغن ماهی، روی و آهن بخورید.

از محصولات طبیعی استفاده کنید

محصولات شیمیایی مفید هستند، اما در دراز مدت می‌توانند مضر باشند. این محصولات حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که مو‌ها را بسیار ضعیف می‌کنند، بنابراین منجر به شکستگی آن‌ها می‌شوند.

برخی از محصولات طبیعی شامل کره کاکائو، روغن نارگیل و روغن‌های اساسی مانند روغن اسطوخودوس است.

بگذارید موهایتان خودشان خشک شوند

از خشک کردن مو‌های خود در تمام مدت خودداری کنید، زیرا باعث ضعف مو‌های شما می‌شود. این می‌تواند باعث شکستگی شود.

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی، به ویژه آب گرم، برای داشتن سلامتی بهتر به طور کلی ضروری است. علاوه بر این به طور مستقیم با سلامت پوست و مو ارتباط دارد.

ماساژ

ماساژ پوست سر در طولانی مدت باعث افزایش قابل توجه مو‌های سالم می‌شود. ماساژ پوست سر باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود و این باعث تحریک سلول‌های تضمین رشد و سلامتی می‌شوند.

از شامپو پیش استفاده کنید

برای شستن مو‌ها از یک شامپوی پیش استفاده کنید.

یک بالش ابریشمی بخرید

بالش‌های ابریشمی سبب کاهش درهم و برهم شدن مو‌ها می‌شود.

استفاده از یک شانه دندان بزرگ

مو‌های مرطوب خود را با یک شانه دندان بزرگ شانه کنید.

کلاه بپوشید

خورشید مو‌های شما را اکسید می‌کند و آن‌ها را خشک می‌کند. به همین دلیل است که هر وقت در معرض آفتاب هستید، باید کلاه بپوشید.

به طورمنظم مو‌ها را کوتاه کنید

استفاده از ماسک‌های مناسب مو

اغلب پوست سر را چرب کنید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها