یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف تربچه به کاهش اشتهای افراد کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۴۷۱۸
این سبزی اشتهایتان را سرکوب می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، حیدر عظمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترکیبات موجود در تربچه اظهار کرد: این سبزی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۳، B۶، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، اسید فولیک، فسفر، روی، آهن، منگنز، مس، فیبر و آنتوسیانین‌ها است.

وی بیان کرد: تربچه حاوی فیبر فراوان است که این فیبر به هضم غذا، افزایش حرکات دودی روده و رفع یبوست کمک می‌کند؛ این سبزی همچنین اشتها را کاهش می‌دهد و احساس سیری را در فرد ایجاد می‌کند.

عظمایی با اشاره به خاصیت چربی سوزی تربچه افزود: این سبزی معده، روده، کبد و کلیه‌ها را پاکسازی و سموم بدن را هم از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌کند؛ تربچه نقش موثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: تربچه کبد و سیستم قلبی و عروقی را تقویت و کیسه صفرا را هم پاکسازی می‌کند؛ این سبزی به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E و آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: از سایر خواص تربچه می‌توان به تقویت استخوان‌ها، رفع کم‌خونی، نقرس، زردی، بیماری‌های تنفسی و پوستی اشاره کرد؛ مصرف این سبزی همچنین به درمان آرتروز کمک می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: افراد نباید در مصرف تربچه زیاده‌روی کنند، زیرا افراط در استفاده از این سبزی دل‌پیچه و گلو درد را موجب می‌شود.

تربچه خون را پاکسازی و بدن را سم‌زدایی می‌کند

تربچه نقش موثری در تمیز کردن بدن از سموم و دیگر مواد زائد سلولی دارد؛ فیبر موجود در تربچه با چسبیدن به سموم و مواد زائد، به روند سم‌زدایی بدن کمک می‌کند.

نقش تربچه در حفظ سلامت پوست

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب و پیری ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند؛ تربچه به علت داشتن ویتامین C برای پوست بسیار مفید است؛ آبی که در این سبزی وجود دارد، در مرطوب شدن پوست و سفت ماندن آن موثر است.

درمان اختلالات کلیوی با تربچه

تربچه اثر دیورتیک دارد، بنابراین میزان ادرار را افزایش می‌دهد. این ریشه‌ خوراکی همچنین می‌تواند بدن را پاکسازی و سموم را دفع کند. این سموم اغلب داخل کلیه‌ها هستند، بنابراین تربچه می‌تواند در درمان خانگی اختلالات کلیوی استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها