یک مطالعه جدید نشان می دهد ورزش روزانه با شدت متوسط ​​می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۹۶
«دیابت» را با ورزش دور کنید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند مردها با روزانه نیم ساعت پیاده‌‌ روی خطر ابتلا به دیابت را از خود دور می‌کنند.

پژوهشگران با ردیابی ضربان قلب شرکت‌کنندگان در این تحقیق دریافتند، مردانی که ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​انجام دادند، سطح بالاتری از هورمون بنام GLP-1 داشتند.

«GLP-1» اشتها را سرکوب می‌کند، تولید انسولین را تحریک می‌کند و به پایین آمدن قند خون کمک می‌کند، که خطر دیابت را کاهش می‌دهد.

نتایج به دست آمده در زنان یکسان نبود که محققان می‌گویند ممکن است به دلیل تفاوت فیزیولوژیکی باشد یا اینکه زنان از فعالیت کمتری برخوردار بودند.

کاملاً مشهود است که کم تحرک بودن خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی و چاقی را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که انجام فعالیت‌های ساده مانند پیاده روی سریع یا باغبانی به مدت ۳۰ دقیقه باعث افزایش سطح هورمونی می‌شود که اشتها را کاهش می‌دهد و قند خون را پایین می‌آورد.

نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک می‌گویند، یافته های آنها حاکی از آن است که حتی دوره‌های نسبتاً کوتاه فعالیت بدنی روزانه با شدت کم ممکن است حداقل در مردان به جلوگیری از بیماری های متابولیکی مانند دیابت کمک کند.

برای این مطالعه که در مجله «Endocrine Connections» منتشر شده است، این تیم به پیوند بین فعالیت بدنی روزانه و هورمونی که ممکن است غیرمستقیم خطر دیابت را کاهش دهد، پرداختند.

Signe Torekov، استادیار گروه علوم زیست پزشکی در دانشگاه می گوید: ارتباط بین فعالیت بدنی و ترشح GLP-1 فقط در مردان به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی و به طور کلی سطح پایین فعالیت در خانم‌ها دیده می شود.

آنها خاطرنشان می‌کنند که ورزش با شدت زیاد می‌تواند برای بسیاری از افراد بسیار وقت‌گیر یا از نظر جسمی خسته کننده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها