چشم‌ها همچون دوربین بدن عمل کرده و به فرد اجازه می‌دهند که تماشا کند و به حافظه بسپارد.
کد خبر: ۱۲۴۱۴۵۴
بهترین ورزش برای چشم‌

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اندام‌های بدن نیز همچون تجهیزاتی که به کار گرفته می‌شوند درصورتیکه استفاده افراطی از آن‌ها شود به استراحت نیاز دارند تا عملکرد صحیح خود را داشته باشند.

نتایج یک بررسی نشان داد کارمندان به طور میانگین سالانه ۱۷۰۰ ساعت را به کار با رایانه اختصاص می‌دهند که در این بین کار با گوشی‌های هوشمند و تبلت در مواقع استراحت نیز به آن اضافه می‌شود.

استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و رایانه با بروز عارضه‌های چشمی از قبیل فشار چشم، خشکی، سردرد و بی‌خوابی مرتبط است. با این وجود، افراد همچنان مدت زمان زیادی را به کار با این تجهیزات اختصاص می‌دهند. برای بسیاری از افراد خودداری از کار با این تجهیزات و استراحت دادن به چشم‌ها سخت است. با این حال تمریناتی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان به چشم‌ها استراحت داد.

یوگای چشم از جمله این تمرینات است. یوگای چشم همچون یوگای مرسوم به دنبال بهبود انعطاف‌ پذیری در چشم‌هاست. یوگای چشم شامل مجموعه‌ای از حرکات آرام‌کننده است که در هر زمان از روز قابل انجام است.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در این مقاله به برخی از این تمرینات اشاره کرده است:

تمرین ۲۰ ثانیه‌ای: شیئی را که در فاصله دور از شما قرار دارد انتخاب کرده و برای مدت ۲۰ ثانیه بدون پلک زدن به آن خیره شوید سپس انگشت شست خود را از همین فاصله دور زیر شیء مزبور نگه دارید و سپس و تمرکز نگاه خود را بین شیء و نوک انگشت‌تان تغییر دهید.

مرطوب کردن چشم‌ها: در این روش کافیست فرد برای مدت چند ثانیه به جهت‌های مختلف نگاه کند یا با چشم‌ها حرکت زیگزاگی داشته باشد. این روش به افزایش رطوبت کره چشم کمک می‌کند.

پلک زدن سریع: چند بار پلک بزنید و سپس چشم‌ها را برای مدت ۲۰ ثانیه بسته نگه دارید. با چشم‌های بسته سعی کنید به جهات پایین، بالا، چپ و راست نگاه کنید، در همین حالت و روی هر جهت، پنج ثانیه مکث کرده و سپس جهت نگاه را در حالی که هنوز چشم‌هایتان بسته است تغییر دهید.

قرار دادن کف دست‌ها روی چشم: دست‌ها را به یکدیگر ساییده تا گرم شوند. چشم‌ها را بسته و کف دست‌ها را روی آن قرار دهید تا زمانیکه احساس کنید چشم‌ها گرمای دست‌ها را جذب کرده‌اند.

یوگای چشم برای کاهش فشار چشم نیز مفید است. هرچند، ممکن است در برخی شرایط و بیماری‌ها از قبیل آب مروارید و آب سیاه بی‌اثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها