یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل زوفا سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰۳
آشنایی با فواید شگفت انگیز گیاه زوفا

به گزارش جام جم آنلاین، حیدر عظمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مهم ترین خواص شربت گل زوفا اظهار کرد: این شربت نقشی موثر در بهبود بیماری های تنفسی، سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرفه، تنگی نفس، گرفتگی بینی، گلو درد، آسم، تسکین درد و کاهش تب دارد. این شربت عفونت معده ( هلیکوباکترپیلوری)، ریه و مجاری ادراری را رفع می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گل زوفا معده و دستگاه گوارش را تقویت، اضطراب، استرس، عصبانیت و کم خونی را هم برطرف می کند. شربت گل زوفا خاصیت ضد میکروبی، ویروسی و باکتریایی دارد، خلط آور است و گوش درد را درمان می‌کند. این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ،C ،E، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد؛ بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری های مختلف و انواع سرطان‌ها محافظت می کند.

عظمایی گفت: شربت گل زوفا تاثیری چشمگیری در بهبود عملکرد روده‌ها و یبوست داشته و به رفع کیست و ترشحات غیر طبیعی رحم کمک می‌کند. همچنین نقشی موثر در شادابی ، طراوت پوست و مو، تقویت بینایی ، سیستم قلبی و عروقی، استحکام استخوان ها و بهبود درد ، التهابات مفاصلی (آرتریت) دارد. شربت گل زوفا برای مبتلایان به صرع مفید است و اشتهای افراد را هم افزایش می دهد.

چه کسانی نباید شربت گیاه زوفا استفاده کنند؟

او تصریح کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است. افرادی که بیماری های خطرناکی دارند بهتر است از دمنوش این نوع گیاه استفاده نکنند. برای تهیه شربت این گیاه ۲ لیتر آب، گل زوفا ۵۰ گرم، آویشن ۲۵ گرم، گل پنیرک ۲۵ گرم، عسل ۵۰۰ گرم، آب معدنی ۱.۵ لیترلازم است که با هم ترکیب شوند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: در ابتدا گل زوفا، گل پنیرک و آویشن را داخل آب معدنی بریزید و بگذارید پنج ساعت بماند سپس مخلوط مواد را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید. پس از اینکه دمای مخلوط مواد متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید) آن را صاف و عسل را به آن اضافه کنید. شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید سپس آن را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه یک لیوان شربت گل زوفا، سه تا چهار قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید، بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم اضافه کنید. افرای که مشکلی در خوردن آن ندارند می توانند شربت گل زوفا را روزانه سه تا چهار لیوان میل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها