به دستور یکی از مقامات سازمان بهداشت انگلیس، مصرف تنقلات در مترو و سایر اماکن عمومی این کشور ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۵۴
مصرف «تنقلات» در اماکن عمومی انگلیس ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مصرف تنقلات در مترو و سایر اماکن عمومی انگلیس ممنوع شد تا چاقی مفرط افراد این کشور مبارزه شود.

صادق‌خان، شهردار انگلیس سال گذشته به دلیل افزایش عجیب نرخ چاقی در این کشور، تبلیغ تنقلات در حمل و نقل عمومی را ممنوع و اعلام کرد با قانون‌شکنان برخورد جدی می‌شود.

در پی این ممنوعیت قرار است، مصرف انواع خوراکی‌های کاذب نیز در این مکان‌ها ممنوع شود تا شاید بتوان بدین وسیله با نرخ چاقی مردم مبارزه کرد.

براساس گزارشی که امروز توسط سالی دیویس رئیس ارشد پزشکی ارشد در انگلیس منتشر شد، خوردن و آشامیدن در اتوبوس‌های شهری ، تراموا و قطار ممنوع است.

در گزارش منتشر شده توسط این مقام انگلیسی آمده است، استثناء‌هایی نیز وجود دارد؛ نوشیدن آب، مادرانی که نیاز به تغذیه برای شیردهی دارند یا آنهایی که معذوریت پزشکی دارند؛ غیر از این افراد مابقی موظف به رعایت قانون هستند.

گرچه شکایت‌هایی مینی بر تصمیم تازه دولت انگلیس وجود دارد، اما قرار است منع مصرف میان‌وعده در سفرهای شهری به کاهش نرخ چاقی و این کشور کمک کند.

آماری در سال گذشته این کشور نشان می‌داد، هفته‌ای 500 نفر بر اثر دیابت و بیماری‌های ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند؛ این ارقام تکان‌دهنده که اتفاقاً به میزان زیادی قابل پیشگیری است از وضعیت وخیم چاقی و دیابت در انگلیس خبر می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها