نتایج یک تحقیق گسترده نشان می‌دهد زندگی در مناطقی که هوای آلوده دارند، سلامت زنان سالمند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۳۸۳۹۵
هشدار به زنان سالمند: در مناطق «آلوده» زندگی نکنید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌آن است، زنان سالمندی که درم ناطق آلوده زندگی می‌کنند به میزان قابل توجهی بیش از سایر افراد در معرض کاهش قدرت حافظه و زوال عقل قرار دارند.

این پژوهش که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته تأکید می‌کند، آلودگی هوا به میزان بسیار زیادی بر قدرت شناختی افراد تأثیر می‌گذارد و رعایت نکردن اصول لازم می‌تواند میانسالان و سالمندان را مبتلا به آن کند.

محققان تأکید می‌کنند، زندگی در مناطق آلوده میزان مرگ و میر سلول‌های مغزی را بیشتر از حد معمول می‌کندو این روند منجر به کاهش قدرت شناختی، زوال عقل و درنهایت شایع‌ترین بیماری قرن، آلزایمر می‌شود.

اسکن مغزی روی بیش از یک هزار زن سالمند در ایالات متحده حاکی از‌آن بود، آنهایی که سه سال مداوم در معرض هوای آلوده قرار داشتند، سلول‌های مغزی بیشتری از دست داده‌اند.

این فرآیند که آتروفی مغز نامیده می‌شود، ارتباطات در مغز را از بین می‌برد و در بیماران مبتلا به آلزایمر مشاهده می‌شود.

اگرچه مطالعات زیادی در رابطه با آلودگی و زوال عقل وجود دارد، این نخستین بار است که تغییرات جسمی در مغز را با اسکن نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به زوال عقل در سراسر جهان صعود کند و طبق تحقیقات، از ۵۰ میلیون در سال ۲۰۱۸ به ۱۵۲ میلیون در سال ۲۰۵۰ افزایش یابد.

در انگلیس حدود ۸۵۰ هزار نفر دچار زوال عقل هستند که احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون نفر می‌رسد.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یکی از اصلی‌ترین انواع آلودگی - ذرات PM2.5 را بررسی کردند؛ PM2.5 از اگزوز ترافیک، دود و گرد و غبار ناشی می‌شود و اندازه ریز آنها اجازه می‌دهد تا مدت طولانی در هوا بمانند.

پژوهش‌های قبلی نشان داده قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات ریز، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را به طور کلی افزایش می‌دهد و این نشأت گرفته از معضل التهاب است که منجر به کاهش قدرت شناختی افراد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها