یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شلغم از نظر طب سنتی گرم و‌ تر است که از آن به عنوان ماده‌ای اشتهاآور یاد شده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۱۰۲
قند خونتان را با این اکسیر گیاهی کاهش دهید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، فداود حاج محمد خانی درباره مصرف مداوم شلغم در فصل‌های سرد سال گفت: از خواص این سبزی افزایش ایمنی و تقویت سیستم دفاعی بدن است.

او افزود: افرادی که قند خون بالایی دارند میتوانند روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ گرم آب شلغم را مصرف کنند و چنانچه به مدت ۲۰ روز مداوم این نوشیدنی را مصرف کنند، باعث کاهش قند خونشان می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: شلغم برای درمان بیشتر بیماری‌های کلیوی نظیر بالا بودن اوره، عفونت‌های کلیه، مجاری ادرار و کم خونی مفید است. همچنین این سبزی به طور فوق العاده‌ای ضعف جنسی را درمان کرده و مردانی که ضعف حرکت اسپرم دارند، می توانند دو هفته روزی یک فنجان آب شلغم میل کنند.

حاج محمد خانی تصریح کرد: افرادی که جوش‌های عفونی دارند می‌توانند برای درمان، از آب شلغم خام استفاده کنند. روش تهیه آن هم به این صورت است که آب شلغم را با آب لیموی تازه به طور مساوی مخلوط کرده و میل و این نوشیدنی را هر روز به مدت دو هفته مصرف کنید.

وی یادآور شد: شلغم پخته برای رفع ورم ناشی از نقرس مفید است. برای این منظور افراد باید آن را پخته سپس له کنند و به موضع ضماد کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کودکان از آب شلغم استقبال خوبی نمی‌کنند. برای اینکه آن‌ها هم از خواص فوق العاده شلغم بهره ببرند می‌توانید آب شلغم را با کمی آب هویج، آب سیب و یا آب لیمو مخلوط کنید تا کودکان راحت‌تر بنوشند و از فواید آن بی بهره نمانند. همچنین برای رهایی از خشکی و خارش پوست، افراد می‌توانند شلغم را پخته و رنده کنند سپس به موضع بمالند.

حاج محمد خانی افزود: شلغم برای افرادی که کم‌ کاری تیروئید دارند از سوی پزشکی نوین منع شده است. همچنین، چون این سبزی نفاخ است در افرادی که نفخ گوارشی دارند با مصلحات آن، که زیره و فلفل می‌باشد میل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها