رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۰۳
مراجعه 4730 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس به علت آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پیرحسین کولیوند درخصوص اهم اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه و اخطاریه شماره ۱ ویژه آلودگی هوا که در تاریخ ۱۶ و ۱۸ آبان از سوی سازمان هواشناسی دریافت شد، مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و اصفهان، ضمن ارسال هشدار به مراکز EOC و MCMC امتیاز دانشگاه درگیر، وضعیتی E1 به این مراکز اعلام شد.

رئیس اورژانس کشور درخصوص آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی و قلبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آبان به تفکیک استان، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۷۱۸ بیمار تنفسی و قلبی، در استان البرز ۶۴۰ بیمار، در استان تهران ۲۸۶۳ بیمار، در استان قزوین ۲۱۹ بیمار، در استان قم ۱۲۶ و در استان مرکزی ۱۶۴ و در مجموع، چهار هزار و ۷۳۰ بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی

کولیوند در خصوص اهم اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت، گفت: ارسال هشدار هواشناسی به مراکز EOC دانشگاه های درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قلبی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اورژانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای درگیر، رصد و پایش لحظه‌ای سایت های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی و رصد پایش لحظه‌ای شاخص‌های آلودگی و پایش لحظه‌ای مراجعه تنفسی و قلبی با کمک سامانه MCMC، از جمله اقدامات مهم مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در مواجهه با هوای آلوده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتشار توصیه های بهداشتی به شهروندان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، گفت: در مواجهه با هوای آلوده، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود. به کلیه شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف کند.

کولیوند ادامه داد: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود در فضاهای باز فعالیت نکند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، به شهروندان عزیز توصیه می‌شود حتی‌المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره‌ها را بسته نگاه دارند.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی به ویژه در اوایل صبح خود خودداری کنند؛ به عموم شهروندان توصیه می‌گردد به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد و توصیه می‌شود از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده شود و مصرف تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار را کاملاً حذف کنند. افرادی که در فضاهای باز مجبور به فعالیت هستند، باید قبل از خوردن غذا، دست ها و دهان خود را به طور کامل شستشو دهند و پس از مراجعه به منزل، حتما دوش بگیرد، همچنین، توصیه می شود، در صورت نیاز به فوریت های پزشکی، با ۱۱۵ تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها