یک کارشناس بیماری‌های غیر واگیر با بیان اینکه فشار خون در میان بیماری‌های قلبی-عروقی اولین عامل مرگ زودرس است، اظهار کرد: از هر پنج زن و هر چهار مرد یک نفر به فشار خون مبتلا است.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۷۰
با رعایت این نکات فشار خون نمی‌گیرید

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رضا البرزی‌نیا گفت: آمار جهانی به ما می‌گوید که از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن، یک نفر به فشار خون دچار است و نکته مهمتر این است که از هر پنج نفر فقط یک نفر و یا کمتر فشار خون کنترل شده دارد.

وی در ادامه افزود: طبق تحقیقات انجام شده، بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه اول در مرگ زودرس را دارند و در میان بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون علت اصلی مرگ زودرس بوده است.

البرزی نیا رعایت چهار نکته اصلی را در پیشگیری از این بیماری موثر دانست و عنوان کرد: اولین نکته مهم و با اهمیت رعایت تغذیه سالم است، فست فود‌های چرب و شور باید کنترل شده باشند و گوشت سفید و ماهی جایگزین مصرف گوشت قرمز شود.

این کارشناس بیماری‌های غیر واگیر توصیه کرد: از مصرف سبزیجات تازه هم نباید غافل شد، سیزیجات و میوه‌های تازه منبع خوبی برای پیشگیری و کنترل فشار خون است.

وی در خصوص دومین عامل پیشگیری گفت: ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی به صورت روزانه فواید بسیاری از جمله کنترل فشار خون دارد.

البرزی نیا در ادامه افزود: مصرف دخانیات مضرات فراوانی دارد و آسیب‌های زیادی به ارگان‌های مختلف بدن می‌زند، یکی از آسیب‌های آن در رابطه با فشار خون است که با قطع آن به سلامت و تنظیم فشار خون کمک می‌شود.

این کارشناس بیماری‌های غیر واگیر در خصوص آخرین نکته گفت: مصرف نکردن الکل یکی دیگر راه‌هایی است که با رعایت آن می‌توان از ابتلا و یا تشدید این بیماری جلوگیری کرد که خوشبختانه در ایران با این عامل در ابتلا به فشار خون، کمتر مواجه هستیم.

وی در ادامه به افرادی که دارای فشار خون هستند توصیه کرد: دستگاه سنجش فشار خون تهیه کنند تا در مواقع لازم از میزان فشار خون خود مطلع و اقدامات لازم را انجام دهند.

البرزی نیا در پایان اظهارکرد: با رعایت این نکات و تغییر سبک زندگی غلط به سبک زندگی سالم، می‌تواند مفید و موثرتر از مصرف دارو‌های شیمیایی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها