• 1 0
  • 0

خوراکی‌هایی برای کنترل فشارخون

چهارشنبه 3 مهر 1398 ساعت 17:20
فشارخون بالا که فاکتور خطرزایی در سکته مغزی و دیگر عارضه‌های خطرناک به حساب می‌آید با هیچ علائم اولیه هشداردهنده‌ای همراه نیست.

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، خاموش بودن علائم عارضه فشار خون بالا کنترل مداوم این فاکتور بیماری‌زا را مهم می‌سازد.

اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون برنامه ورزشی مرتب و گنجاندن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی که سطح فشار خون را کنترل می‌کند در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است.

درصورتیکه عارضه فشار خون بالا در فرد تشخیص داده شود مصرف صحیح داروی تجویزی پزشک حائز اهمیت است اما باید از تاثیر رژیم غذایی در بهبود عملکرد دارو نیز آگاه بود. در برخی مواقع رژیم غذایی مناسب موجب می‌شود از تعداد قرص‌های تجویزی کاسته شود.

رژیم‌های غذایی سالم از قبیل DASH (روش‌های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) بر کاهش میزان نمک مصرفی و افزایش مصرف کلسیم و پتاسیم از طریق غذا تاکید دارد.

گیاهخواران نسبت به غیرگیاهخواران فشار خون پایین‌تری دارند و کمتر احتمال دارد به عارضه فشار خون بالا دچار شوند.

اما چه غذاهای دیگری می‌توانند به کنترل فشار خون کمک کنند؟

دریافت روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم از طریق مصرف خوراکی‌هایی از قبیل شیر و ماست توصیه می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در دانه‌های کتان برای فشار خون مفید هستند.

همچنین مصرف دمنوش‌های گیاهی از جمله چای ترش برای افرادی که فشار خون خفیف دارند مناسب است.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3906152322555984239
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته