متخصص قلب و عروق با بیان اینکه فشار خون علامتی ندارد، گفت:‌ با توجه به اینکه زمان بالا رفتن فشار خون را نمی‌دانیم، بیمارانی که دچار این بیماری هستند باید به طور مرتب دارو مصرف کنند.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۳۷
بیماری خطرناکی که علامتی ندارد!

به گزارش جام جم آنلاین، رامین اسکندری در گفتگو با فارس درباره «پرفشاری و نوسان فشار خون و نقش آن در ایجاد بیماری‌های قلبی»، اظهار داشت: فردی که دچار پرفشاری خون است، در معرض بیماری‌های قلبی است و این پرفشاری می‌تواند در قلب یا مغز باشد.

وی ادامه داد: تأثیر بالا بودن فشار خون در عروق مغزی بیشتر است. در زمان‌های ابتدایی که فشار خون شروع می‌شود، نوسان دارد و گاهی میزان فشار خون نرمال و برخی اوقات بالا می‌رود.

این متخصص قلب و عروق اظهار داشت: چون ما زمان بالا رفتن فشار خون را نمی‌دانیم؛ در نتیجه بیمارانی که دچار فشار خون هستند باید مرتب دارو مصرف کنند.

اسکندری یادآور شد: این نوسان ممکن است شروع فشار خون باشد و گاهی بالا برود یا به دنبال بروز استرس در فرد این حالت وجود داشته باشد و بعد از پایان استرس چه بسا فشار خون طبیعی باشد.

وی با بیان اینکه این بیماران ریسک بالاتری از حوادث عروق قلبی دارند، گفت: ما نباید بی خیال این افزایش فشار باشیم؛ در حالی که وظیفه ما این است که نگذاریم فشار خون بالا برود.

این متخصص قلب و عروق در پاسخ به این پرسش که «آیا فشار خون علامتی دارد؟»، ابراز داشت: خیر؛ چراکه فشار خون بر خلاف تصور مردم علامتی ندارد و وقتی این موضوع روی می‌دهد روی کلیه، بینایی، قلب و عروق و مغز تاثیر می‌گذارد و علامت‌دار می‌شود.

اسکندری افزود: فشار خون یک یافته کمّی است و باید حتما میزان آن اندازه‌گیری شود؛ اینکه فکر کنیم فشار خون ما بالاست؛ به دلیل اینکه مثلا سردرد داریم، اساسا پایه علمی ندارد و باید میزان آن اندازه‌گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها