متخصص کلیه گفت: اگر نارسایی کلیه در مراحل اولیه کشف شود می‌توان با دارو و رژیم غذایی سرعت پیشرف آن را کم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۴۸
بیماری خاموش که جان به لبتان می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، فتوحی متخصص نارسایی کلیه و مجاری ادراری درباره نارسایی کلیه اظهار کرد: این اختلال یک بیماری خاموش و کشنده است که با کاهش شدید عملکرد کلیه رخ می‌دهد، از آنجایی که کلیه نقشی مهم در دفع مواد زائد و تعادل آب و الکترولیت‌های بدن دارد، این بیماری با عوارضی خطرناک برای بدن همراه خواهد بود.

وی با اشاره به دیابت و فشارخون به عنوان شایع‌ترین علل ابتلا به نارسایی کلیه درباره علائم این بیماری گفت: نشانه های نارسایی کلیه مانند کاهش شدید ادرار، تجمع اوره، افزایش حجم برون سلولی و اِدِم است که از نقص در پرفیوژن خون (خونرسانی به کلیه‌)، آسیب به پارانشیم (بافت) کلیه (انسداد مسیر ادراری) ناشی می‌شود.

متخصص کلیه ادامه داد: سنگ، بیماری پوستی، مسمومیت دارویی، مصرف زیاد آنتی بیوتیک، از دست دادن آب بدن و خونریزی شدید ممکن است از علل نارسایی کلیوی باشند.

فتوحی درباره درمان نارسایی کلیه بیان کرد: برای تشخص و درمان عفونت کلیه به پزشک مراجعه کرده و کمتر از روش‌های درمان های گیاهی استفاده کنید، علاوه بر این موضوع افزایش مصرف مایعات به کاهش علائم بیماری منجر شده و سبب بهبود روند درمان می‌شود، همچنین کمک خواهد کرد باکتری، مواد زائد و محصولات سمی از کلیه پاک‌ شده و این عضو حیاتی پاک و سالم بماند.

متخصص کلیه اظهار کرد: اگر نارسایی کلیه در مراحل اولیه کشف شود می توان با دارو و رژیم غذایی سرعت پیشرف آن را کم کرد. افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید به رژیم غذایی خود بسیار توجه کنند و حداقل هشت تا۱۰ لیوان آب در روز بنوشند.

وی در ادامه متذکر شد: به دلیل کم اشتهایی مبتلایان به این نوع بیماری، بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهند و در وعده‌های غذایی خود مصرف نمک، قند و شکر را محدود کنند، با توجه به اینکه حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیا دارای پتاسیم زیادی هستند، مصرف آنها را محدود کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها