مطالعات و پژوهش‌های جدیدی که توسط دانشمندان استرالیایی انجام گرفته نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در جلوگیری از ابتلا به دیابت و چاقی تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۵۰
پیشگیری از ابتلا به دیابت و چاقی با نور خورشید

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دانشمندان دریافتند که اشعه ماوراءبنفش نور خورشید بر جلوگیری از ابتلا به دیابت و چاقی موثر است. این اشعه روند افزایش وزن را کُند می‌کند و بر کاهش علائم بیماری دیابت تاثیرگذار است.

مطالعات و پژوهش‌های جدیدی که توسط دانشمندان استرالیایی انجام گرفته نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در جلوگیری از ابتلا به دیابت و چاقی تاثیرگذار است.

طبق یافته‌های این مطالعه، اشعه ماوراءبنفش (UV) روند افزایش وزن را کُند کرده و علائم دیابت از قبیل سطح گلوکز و مقاومت به انسولین را در بدن انسان کاهش می‌دهد.

محققان با انجام آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که از فواید اشعه ماوراءبنفش، جذب اکسید نیتریک است که از نور خورشید آزاد می‌شود. در این آزمایش‌ها موش‌ها در هر هفته سه مرتبه در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار گرفتند که به نظر می‌رسد این مدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حد متوسط بوده، با این حال فواید آن در موش‌ها نمایان شده بود.

«پرو هارت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «فواید و مزایای قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید در برابر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آن، بسیار زیاد است. در کل می‌توان گفت ابتلا به عارضه پوستی ملانوما (نوعی سرطان پوست) که در اثر تابش طولانی مدت نور آفتاب ایجاد می‌شود، بسیار نادر و کمیاب است.»

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند راه حل مناسب و آسانی برای کاهش روند چاقی، بهبود سوخت و ساز و متابولیک ضعیف و در نهایت کاهش دیابت باشد.

به گفته محققان، مکمل‌های ویتامین D و سایر مکمل‌های داروئی نمی‌توانند جایگزین مناسبی در برابر نور خورشید طبیعی باشند و اثرات آن را جبران نمی‌کنند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن منظم در معرض نور آفتاب همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم، می‌تواند در جلوگیری از پیشرفت چاقی در کودکان موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها