یک متخصص پوست و مو گفت: مراقبت از پوست مخصوصاً در روزهای گرم تابستان که امواج فرابنفش خورشید می‌تواند آثار مخربی داشته باشد، مهم و ضروری است.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۳۷
چگونه در تابستان از پوست صورت مراقبت کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، فرخ راد اظهار کرد: مراقبت از پوست صورت فقط مختص به فصل تابستان نیست، بلکه باید در تمام فصول از پوست مراقبت کرد.

وی تصریح کرد: پوست صورت در تابستان به دلیل تأثیر اشعه ماورابنفش آسیب پذیری بیشتری پیدا می‌کند که در این راستا به مراقبت‌های ویژه‌ای نیازمند است.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: مراقبت از پوست مخصوصاً در روزهای گرم تابستان که امواج فرابنفش خورشید می‌تواند آثار مخربی بر پوست محافظت‌نشده بگذارد، مهم و ضروری است. این اشعه‌ها ممکن است احساس خوب و هیجان‌انگیزی در شما ایجاد کنند، اما اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور زمان ناخوشایند است.

وی عنوان کرد: اشعه‌های آفتاب می‌تواند تارهای مخصوص روی پوست را از بین ببرد و بشکند که منجر به چروک در پوست صورت می‌شود. این مسائل از لحاظ زیبایی و ظاهری می‌تواند به شدت چروک و لکه‌های قهوه‌ای بر روی صورت ایجاد کند که متأسفانه با مراقبت و استفاده از کرم‌ها، خیلی دیر از بین می‌روند.

راد با اشاره به اینکه متأسفانه نور مستقیم و مداوم خورشید می‌تواند موجب سرطان پوست شود، گفت: شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد زیاد در معرض نور خورشید بودن، خطر ابتلا به سرطان ملانوما که کشنده‌ترین نوع بیماری‌هاست را افزایش می‌دهد.

وی افزود: کرم ضدآفتاب بهترین دفاع در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست است که به شکل‌های لوسیون، کرم، پماد، ژل و اسپری در دسترس است. برخی از این کرم‌ها، رنگ و جلوه‌ خاصی هم به پوست می‌بخشند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: اما تنها کرم ضد آفتاب جوابگوی دفاع در برابر نور خورشید نیست. باید افراد در این مواقع از چتر، کلاه لب پهن و عینک آفتابی نیز استفاده کنند و بتوانند این موارد را نهادینه و فرهنگ سازی کنند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: افراد بعد از لیزر صورت باید به طور متداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؛ چراکه در این حالت پوست حساس‌تر شده و در برخورد با نور خوشید لکه ایجاد کرده و در واقع از هر عاملی که بر روی پوست صورت ایجاد التهاب کند، باید مراقبت بیشتری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها