متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند که کم‌خوابی یا بی‌خوابی منجر به عوارض جدی و خطرناک در انسان‌ها می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۱۹
عوارض کشنده بی‌خوابی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس مطالعه‌ای از سوی متخصصان انستیتو ملی سالمندی در آمریکا، اختلال در خواب منجر به بیماری های قلبی - عروقی، افسردگی، زوال عقل و عوارض جدی دیگری برای بدن می‌شود.

پزشکان تاکید دارند که پیامد بی‌خوابی مزمن تنها کسالت و خستگی نیست بلکه این عارضه با افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت نوع دو، حمله قلبی، افسردگی، اضطراب و حتی افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

پس از مطالعه روی وضعیت سلامتی و برنامه خواب ۹۰۰۰ نفر در آمریکا که سن آنها بالای ۶۵ سال بوده آشکار شد که حدود ۵۰ درصد از این افراد با مشکلات بی‌خوابی روبرو بوده‌اند.

این افراد حتی در صورت خوابیدن در زمان معین و استراحت کافی، همچنان پس از بیدار شدن، بیشتر اوقات احساس خستگی و کسالت می‌کردند. به گفته پزشکان علاو بر برنامه منظم، کیفیت خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

متخصصان تاکید دارند یکی از دلایل اختلال خواب، استرس است که باعث تحریک تولید کورتیزول می‌گردد که این امر به نوبه خود منجر به کم خوابی یا بی خوابی می‌شود.

این در حالی است که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که به دلیل بی‌خوابی، خطر ابتلا به زوال عقل در بیشتر این افراد افزایش داشته است.

به گفته متخصصان، در عین حال خواب بیش از حد نیز منجر به اختلال در فعالیت قلب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، همچنین پیش از این گزارش شده بود که خواب کمتر از پنج ساعت در شبانه روز خطر ۳۰ درصدی افزایش وزن را به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها