بوی بد دهان عارضه‌ای است که بسیاری از آن رنج می‌برند با چند فرمول طبیعی می‌توانید دهانتان را خوشبو کنید.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۳۳
بوی بد دهان را با چند فرمول خانگی از بین ببرید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بوی بد دهان عارضه ای است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند، اگر دندان هایتان را به طور مرتب مسواک نکنید و نشویید، کمی از غذا بین دندان ها گیر می افتد و شروع به تجزیه می کند و دهانتان بوی بد می‌دهد.

در اغلب موارد، بوی بد دهان به وسیله باکتری ها در دهان ایجاد می شود.

دهانشویه رزماری و نعناع

رزماری به طور گسترده قرن ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون علاوه بر داروها در پخت و پز، لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

خصوصیات ضد باکتری آنزیم‌های رزماری باعث مهار رشد باکتری ها در دهان می شود چرا که این میکروارگانیسم ها مسئول بسیاری از مشکلات مرتبط با بوی بد دهان است.

عناصر

یک کف دست برگ نعناع

سه فنجان آب

یک قاشق غذاخوری بذر انیسون

یک کف دست رزماری

دستورالعمل

ابتدا سه فنجان آب را بجوشانید و برگ های نعناع، دانه های انیسون و رزماری را به آن اضافه کنید و هنگامی که آب به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید و مدت 7 دقیقه به ترکیب استراحت بدهید و پس از اتمام این زمان، آن را به یک شیشه منتقل کنید و از این محلول به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

دهانشویه جعفری و میخک

جعفری دارای ویتامین A و C، کلسیم و آهن است، محتوای این گیاه سبز به از بین بردن سموم، بهبود عملکرد گوارش، پاک کردن روده بزرگ و خنثی کردن بوی بد دهان کمک می کند.

میخک دارای خواص ضد باکتری است، عصاره اوژنول یک بی حس کننده موثر است و به همین دلیل است که در دندانپزشکی برای کاهش درد در طی مراحل درمان استفاده می شود.

عناصر

سه فنجان آب

جعفری

یک قاشق غذاخوری میخک (9 گرم)

دستورالعمل

آب را در یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، برگ های جعفری را بشویید و آن را به همراه گل میخک به آب اضافه کنید و هنگامی که آب به جوش آمد، بعد از مسواک زدن دندان ها، دهان را با این محلول دهانشویه به مدت 10 دقیقه بشوئید.

دهانشویه دارچین و اکالیپتوس

دارچین دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری در دهان جلوگیری می‌کند همچنین دارچین حاوی حدود 50 ماده معطر است و برای خوشبو کردن از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است.

اکالیپتوس همچنین دارای عناصر ضد باکتریایی بالایی است که به از بین بردن هر گونه باقی مانده بین دندان ها و خوشبو شدن دهان کمک می‌کند.

عناصر

پنج تکه چوب دارچین

سه فنجان آب

یک قاشق غذاخوری برگ اوکالیپتوس (9 گرم)

دستورالعمل

آب را گرم کنید و دارچین و اکالیپتوس را به آن اضافه کنید، هنگامی که آب به جوش آمد محلول را در ظرفی بریزید و پس از خنک شدن به مدت 10 دقیقه دهان را با آن بشوئید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها