دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران:

استفاده از لنزهای رنگی و دائم ممنوع!

دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران بیان کرد که بهترین وسیله برای اصلاع عیوب چشم عینک است و استفاده از لنزهای رنگی و دائم به هیچ وجه توصیه نمی شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۴۲
استفاده از لنزهای رنگی و دائم ممنوع!

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو گفتگو، محمود جباروند درباره لنزها و آسیب های چشمی در برنامه «روزنه» گفت: بهترین وسیله برای اصلاح عیوب اکتسابی چه نزدیک بین و چه دوربین عینک است، کسانی هم هستند که محدودیت دارند و به خاطر مسائل شغلی یا زیبایی از لنز به عنوان جایگزین عینک استفاده می کنند.

وی افزود: کسی که می خواهد از لنز استفاده کند حتما باید توسط چشم پزشک ویزیت شود و از نظر بیماری های پلک و سطح چشم، خشکی چشم و سایر اجزای چشم معاینه شود و سلامت آن اجزا تایید شود، بعد از تایید اجازه دارند که از لنز های مناسب به عنوان جایگزین عینک استفاده کنند.

این چشم پزشک درباره شرایط استفاده از لنز توضیح داد: حتما باید طبق نظر چشم پزشک استفاده شود. طولانی مدت مورد استفاده قرار نگیرد نباشد و به چشم استراحت داده شود. اگر دچار التهاب و عفونت هستند به هیچ وجه نباید از لنز استفاده کنند. همچنین در محیط هایی هم که گرد و غبار وجود دارد استفاده از لنز ممنوع است چون باعث خراش اپی تلیوم قرنیه می شود و آن را مستعد ایجاد عفونت ها می کند که می تواند به زخم قرنیه منجر شود و گاهی این زخم ها به قدری شدید هستند که به درمان نیز پاسخ نمی دهند و به پیوند قرنیه و گاهی تخلیه چشم نیز منجر شود.

جباروند در رادیو گفت و گو درباره استفاده از لنزهای رنگی نیز خاطرنشان کرد: من لنزهای رنگی را به هیچ عنوان توصیه نمی کنم. هر کسی رنگ چشم خودش را دارد؛ مگر اینکه کسی به علت ضربه ها دچار آسیب های عنبیه شود که در آن صورت مجبوریم لنزهای رنگی نیز برای آنها تجویز کنیم. استفاده از لنزهای رنگی نیز شرایط خاص خودش را دارد و باید از انواع مرغوب آن استفاده کرد.

دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران در ادامه درباره استفاده از لنزهای دائم تصریح کرد: استفاده از لنزهای دائم را نیز به هیچ وجه به افراد توصیه نمی کنیم. فقط یک نوع لنزهایی وجود دارند که حالت پانسمانی دارند و مشخصات خاص خودشان را هم دارند. در بعضی موارد برای افرادی که دچار بیماری سطح چشم هستند می شود به صورت ماهانه با پوشش آنتی بیوتیک و زیر نظر چشم پزشک به استفاده ماهانه از آن ادامه داد.

او در پایان درباره استفاده از لنز توسط کسانی هم که عمل لیزیک و لایزیک انجام دادند، بیان کرد: کسانی که عمل لیزیک و لایزیک انجام می دهند نیز می توانند از لنز استفاده کنند اما حداقل باید سه ماه زمان بگذرد و پروسه ترمیمشان کامل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها