کبد چرب یک از عارضه‌های شایع است که با مصرف چند میوه ترش و خوشمزه می‌توان این عارضه را درمان کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۲۸
درمان کبد چرب با چند میوه خوشمزه

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، کبد چرب یک بیماری شایع است و زمانی اتفاق می افتد که ذخایر چربی در کبد انباشته شود و این تجمع چربی بر عملکرد کبد تأثیر می گذارد و موجب التهاب می شود.

تغذیه و سبک زندگی درست در درمان کبد چرب موثر است، در زیر، می توانید برخی از موثرترین ترین میوه ها در درمان بیماری کبد چرب را بشناسید.

تمر هندی بخورید تا کبدتان دیگر چرب نباشد

تمر هندی یک میوه عالی است که به هضم چربی و کاهش وزن کمک می کند همچنین در درمان آرترواسکلروز که یک بیماری قلبی بوده موثر است.

همچنین می تواند با کاهش کلسترول میزان چربی اطراف کبد را کاهش دهد.

برای درمان کبد چرب علاوه بر مصرف انرژی هندی حدود ٣ گرم برگ تمر هندی را در یک لیتر آب بریزید و روزانه حداقل سه لیوان آب بنوشید.

کبد چرب را با لیمو درمان کنید

لیمو و آب لیمو به درمان سریع بیماری کبد چرب کمک می‌کند.

لیمو یک عامل بزرگ سم زدایی محسوب می‌شود که دارای ویتامین C و اسیدهای مفید برای بدن است و به عنوان یک کمک کننده در گوارش عمل می کند و به هضم غذا کمک می‌کند.

لیمو هضم غذا را تحریک می کند و به عملکرد آنزیم‌های کبد شما کمک می کند.

درمان کبد چرب با گلابی

گلابی نه تنها حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است، بلکه در رژیم های غذایی کاهش وزن به دلیل آب و انرژی بالا موثر و غلظت بالا فروکتوز آن بالاست.

گلابی همچنین مقدار زیادی فیبر محلول و نامحلول دارد و به کاهش کلسترول و تنظیم عملکرد روده کمک می‌کند و در درمان یبوست موثر است.

برای درمان کبد چرب روزانه ٢ عدد گلابی مصرف کنید که ٢درصد نیاز روزانه توصیه شده از ویتامین C، حدود ١درصد از مقدار توصیه شده روزانه اسید فولیک و دوز عالی کامل از ویتامین‌های B (B1، B2، مقادیر کمتر B3 و B6) و ویتامین E بدن را تامین می‌کند.

جمع همه این مواد در گلابی به درمان کبد چرب کمک می‌کند و در دردهای شکمی موثر است و پانکراس و کبد را سم‌زدایی و پاک می کند.

فراموش نکنید که یک لیوان آب گلابی یا تکه های گلابی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند تا سالم بمانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها