پس از ۴۰ سالگی بدن زنان تغییرات زیادی می‌کند و مشکلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش می‌یابد و از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۳۶
توصیه‌های غذایی برای زنان بالای ۴۰ سال

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با افزایش سن تراکم استخوان‌ها کاهش یافته و باعث بروز مشکلاتی مانند سختی در راه رفتن، شکنندگی، ورم، درد مفاصل و دیگر مشکلات می‌شود.

در ادامه برخی توصیه‌های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت زنان بالای ۴۰ سال آورده شده است:

آب: کاهش سطح هورمون استروژن یکی از علل اصلی یائسگی است که علائم بسیاری از جمله خشکی پوست را به همراه دارد. به همین علت باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا رطوبت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید. مصرف آب کافی هم‌چنین به کاهش نفخ نیز کمک می‌کند.

کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای سلامت استخوان‌ها است. بعد از ۴۰ سالگی، تراکم استخوان‌ها به دلیل تغییرات هورمونی کاهش می یابد. پزشکان توصیه‌ می‌کنند برای اجتناب از این مشکلات محصولات لبنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای این منظور خوردن تخم‌ مرغ، کشک، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی به شدت توصیه می‌شود.

ویتامین D: ویتامین D برای بدن ضروری است و به آن کمک می‌کند تا کلسیم لازم را جذب کند. اگر چه همه می‌دانیم می‌توان ویتامین D را از طریق نور خورشید جذب کرد اما خوردن ماهی تن، تخم مرغ و گوشت نیز برای دریافت ویتامین D لازم بدن توصیه می‌شود.

میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات همیشه برای سلامت شما مفید هستند. از آن‌جایی که متابولیسم بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد برای جلوگیری از افزایش وزن باید سعی کنید غذاهایی با کالری کمتر و فیبر بیشتر مصرف کنید.

آهن: اکثر زنان از مشکل کمبود آهن رنج می‌برند و زنان بالای ۴۰ سال نیز به احتمال بیشتری با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. بهتر است غذاهای سرشار از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از هر گونه مشکل ناشی از فقر آهن در امان بمانید.

بذر کتان: بذر کتان منبعی غنی از امگا ۳ بوده و برای سلامت زنان بسیار مفید است. این ماده غذایی هم‌چنین به حفظ تعادل سطوح استروژن شما کمک کرده و برای حفظ سلامت عروق خونی مفید است.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مِدهاوس‌کال، حفظ سلامت زنان پس از چهل سالگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زنان باید در این دوره بیشتر مراقب حفظ تناسب اندام خود و انجام فعالیت‌های بدنی مناسب باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها